PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí - OKNZ0P103A
Anglický název: Educational and Psychological Practice with Reflection
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 16 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (250)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
PhDr. Miroslav Klusák, CSc.
Záměnnost : OPNZ0P103A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Studující se v průběhu praxe ve škole seznámí s učitelskou profesí a náplní práce učitele v celkovém kontextu chodu školy. Především se soustředí na interakce učitele a žáka ve výchovně-vzdělávacím procesu a související nevýukové činnosti. V rámci doprovodných seminářů budou teoreticky reflektovat obecně pedagogické a psychologické aspekty výuky podle zadání portfolia.
Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (19.09.2018)
Cíl předmětu -

Studující prokáží schopnost teoreticky reflektovat psychologické, sociálně pedagogické a obecně didaktické aspekty vzdělávání a výchovy na 2. stupni základních škol a středních škol.

Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (19.09.2018)
Podmínky zakončení předmětu -

Vypracování úkolů zadaných v pedagogické a psychologické části portfolia.

 

Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (28.09.2020)
Literatura -

Bendl, S., Kucharská, A. (Ed., 2008) Školní pedagogika a školní psychologie. Praha: PedF UK.

Průvodce portfoliem pedagogicko-psychologické praxe (v LMS Moodle)

Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (19.09.2018)
Metody výuky -

Studenti budou  o organizaci distanční formy výuky i o zadání úkolů v portfoliích informováni dopisem. 

Další komunikace se studenty bude probíhat prostřednictvím e-mailů a Skype.

Zpětnou vazbu budou získávat prostřednictvím MOODLE.

 

Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (28.09.2020)
Sylabus -

Faktory ovlivňující sociální klima školy nebo vybraného zařízení. 

Charakteristika náplně práce třídního učitele, vychovatele, pedagoga volného času, speciálního pedagoga, školního metodika prevence, výchovného poradce, školního psychologa, sociální pracovnice aj..

Rizikové chování žáků na škole nebo jiném školském zařízení.

Konkrétní formy realizované prevence.

Příprava na výuku.

Záznam z  hospitované hodiny

Individuální pojetí výuky.

Recenze odborné literatury.

 

Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (22.10.2018)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK