PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Firemní management - OKBU1U116A
Anglický název: Corporte Management
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024 do 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (55)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Anotace -
povědomí studentů o moderních manažerských přístupech. Studenti budou analyzovat rozdíly mezi těmito dvěma přístupy, identifikovat techniky z firemního managementu, které jsou relevantní pro efektivní řízení škol, a naučí se je prakticky aplikovat. Zvláštní pozornost je věnována technikám efektivního vyjednávání, které přispívají ke zlepšení komunikace, zvyšují efektivitu řízení a podporují harmonii v prostředí školy. Studenti si osvojí klíčové manažerské dovednosti a naučí se, jak je přenést do své pedagogické nebo řídící praxe.
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (05.09.2024)
Cíl předmětu

Cílem předmětu je umožnit studentům pochopit specifika školského managementu v komparaci s firemním managementem, a to včetně zavádění moderních manažerských přístupů, které dosud nejsou plně aplikovány ve školství, jako je efektivní vyjednávání. Studenti budou schopni identifikovat relevantní manažerské techniky a aplikovat je pro zlepšení organizačního klimatu a efektivnější řízení školy.

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (05.09.2024)
Deskriptory

  Předmět předpokládá aktivní účast studentů, zpracování a prezentaci výstupů distanční aktivity. To znamená také dostatečný podíl samostudia.      

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (05.09.2024)
Podmínky zakončení předmětu

Zápočet:

Skupinová zápočtová práce vycházející z výsledků učení

 

 

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (05.09.2024)
Literatura

Doporučené zdroje:

VOSS, Chris a RAZ, Tahl, 2016. Nikdy nedělej kompromis, aneb, Vyjednávej tak, jako by ti šlo o život. Přeložil Eva NEVRLÁ. Žádná velká věda. V Brně: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-002-6.

VETEŠKA, Jaroslav a TURECKIOVÁ, Michaela, 2020. Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: ČAS. ISBN 978-80-907809-1-0.

BEZDĚKOVÁ, Šárka a Tomáš KLUSÁK, ed. Management trends into turbulent environment. Brno: Mendel University in Brno, 2016. ISBN 978-80-7509-449-0.

NOESNER, Gary, 2018. Stalling for Time. New York: Random House. ISBN 978-0-525-51128-1.

Poslední úprava: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
Sylabus

Základní tematické celky:

Trendy managementu ve firemním prostředí v kontextu změn společnosti

Specifika školského managementu a jeho možná inspirace v aktuálních trendech  firemního managementu.  

Techniky vyjednávání ve firemním prostředí

Techniky vyjednávání v prostředí školského managementu 

     

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (05.09.2024)
Výsledky učení
  • Studující vysvětlí hlavní rozdíly mezi školským a firemním managementem v oblasti řízení zdrojů, organizační kultury a procesů.
  • Studující identifikují alespoň dvě manažerské techniky z firemního prostředí, které jsou relevantní pro školský management, například techniky efektivního vyjednávání.
  • Studující se naučí a aplikují techniky efektivního vyjednávání v rámci simulované situace související se školním managementem.
  • Studující vyhodnotí účinnost vlastního vyjednávacího procesu a identifikují oblasti pro zlepšení.
  • Studující navrhnou, jak by techniky efektivního vyjednávání mohly být implementovány do školského managementu a jak by přispěly ke zlepšení komunikace ve škole.
  • Studující navrhnou způsoby, jak zlepšit školní klima pomocí technik z firemního managementu.
  • Studující provedou sebehodnocení svého pokroku v předmětu a identifikují oblasti pro svůj další rozvoj v oblasti školského managementu a efektivního vyjednávání.
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (05.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK