|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními prostředky využitelnými ve výuce matematiky na základní a střední škole. Studenti je budou umět využívat pro vlastní učení se v matematice a seznámí se s principy jejich úspěšného použití ve výuce s žáky. Na dovednosti získané v předmětu bude navazováno v magisterském studiu v oborových didaktikách. SYLABUS: 1. Přehled prostředků ICT využitelných ve výuce matematiky 2. MS Excel a školská matematika 3. GeoGebra a školská matematika 4. Využití internetu ve výuce matematiky 5 Principy použití prostředků ICT ve výuce matematiky na základní a střední škole
Poslední úprava: STEHLIKO (20.09.2019)
|
|
||
Celková časová zátěž studenta Přímá výuka
Příprava na výuku Samostudium literatury na semestr 5 h Práce se studijními materiály 25 h Plnění předmětu Příprava na zkoušku a zkouška 20 h Poslední úprava: Janda David, Mgr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Písemný test s využitím počítače. Průběžné vyplňování zadaných úkolů online. Poslední úprava: Janda David, Mgr., Ph.D. (29.01.2025)
|
|
||
JANČAŘÍK, A., HOŠPESOVÁ, A., DVOŘÁK, P. Využití programu MS Excel v práci učitele matematiky. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007. JANČAŘÍK, A., DVOŘÁK, P., HOŠPESOVÁ, A. Využití Excelu k řešení prakticky orientovaných matematických úloh. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP : Studijní materiály k projektu. 1. vyd. Praha : JČMF, 2006. Dostupné z https://mdisk.pedf.cuni.cz:5003/sharing/2kVqP8D4I VANÍČEK, J. Změní počítače školskou matematiku? In Rosecký, J. (ed.) Počítač ve škole 2016 - sborník příspěvků. Nové Město na Moravě: GVM, 2016. Dostupné z http://www.pocitacveskole.cz/sbornik/2016. HOŠPESOVÁ, A., KUŘINA, F., CACHOVÁ, J., MACHÁČKOVÁ, J., ROUBÍČEK, F., TICHÁ, M., VANÍČEK, J. Matematická gramotnost a vyučování matematice. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2011, 180 stran. VANÍČEK, J. Počítačové kognitivní technologie ve výuce geometrie. Praha: PedF UK, 2009, 212 s. Poslední úprava: STEHLIKO (11.09.2019)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7634 Poslední úprava: STEHLIKO (18.09.2019)
|
|
||
Student s porozuměním vyřeší úlohy zadané v předmětu. Student s porozuměním vysvětlí hlavní koncepty, se kterými se na předmětu seznámil a ilustruje je pomocí příkladů a protipříkladů. Student po případném upozornění na chybu s touto chybou pracuje a dokáže revidovat postupy jmenovaných činností s ohledem na tuto chybu. Poslední úprava: Janda David, Mgr., Ph.D. (29.01.2025)
|