|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s vybranými mimoškolními aktivitami a soutěžemi, které znají z pohledu žáků, z pohledu učitelů, organizátorů těchto aktivit a soutěží a tvůrce úloh. Jádro předmětu tvoří příprava (tvorba matematických úloh zasazených do příběhu), organizace a vyhodnocení vlastní matematické soutěže pro žáky 4. a 5. ročníků: Matematické putování. Soutěž se koná od roku 2011 (http://mdisk.pedf.cuni.cz/Putovani/). Studenti získají praktické zkušenosti s přípravou a organizací matematické soutěže, které mohou využít ve své budoucí učitelské praxi i v mimoškolní práci s žáky a studenty. Poslední úprava: STEHLIKO (11.09.2019)
|
|
||
Zadání matematických soutěží (např. Matematický klokan: http://matematickyklokan.net/index.php/soubory-ke-stazeni/category/2-sborniky) Soutěž Pikomat (https://pikomat.mff.cuni.cz/) Soutěž Matematické putování (https://mdisk.pedf.cuni.cz/Putovani/) Matematická olympiáda (http://www.matematickaolympiada.cz/) Základní rozcestník pro matematické soutěže: www.suma.jcmf.cz, sekce Matematické soutěže. Krejčová, E., & Vosyková, B. (2011). Soutěže a soutěžení v hodinách matematiky z pohledu žáků a pedagogů. Pedagogika, 61(1), 34-45 (http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/files/2013/11/P_11_04_Sout%C4%9B%C5%BEe_a_sout%C4%9B%C5%BEen%C3%AD_33_44.pdf). Calábek, P., Švrček, J., & Vaněk, V. (2008). Péče o matematické talenty v České republice. Univerzita Palackého v Olomouci (http://esfmoduly.upol.cz/texty/pece_o_m_tal.pdf) Poslední úprava: STEHLIKO (11.09.2019)
|
|
||
1. Mimoškolní matematické aktivity pro žáky základních a středních škol (soutěže apod.) z pohledu organizátorů, tvůrce úloh a učitelů. 2. Další mimoškolní aktivity (matematické kluby, deskové hry) z pohledu jejich vedoucích. 3. Matematická soutěž - Matematické putování - příprava úloh zasazených do příběhu, organizace a vyhodnocení. Poslední úprava: STEHLIKO (11.09.2019)
|