Předmět je koncipován jako vstup do studia učitelství chemie.
Předmět slouží k srovnání úrovně matematických a fyzikálních dovedností a znalostí posluchačů prostřednictvím zopakování základních poznatků ze středoškolské matematiky a fyziky potřebných k chemickým výpočtům a hlubšímu porozumění chemii. V předmětu je také probráno ukotvení chemie v moderní společnosti a její rozdíl oproti středoškolské chemii, zejména v rozdílech symbolického, makroskopického a (sub)mikroskopického pojetí. Dále je studujícím poskytnut základní vhled to problematiky oboru umělé inteligence, se zaměřením na velké jazykové modely (LLM). Dalšími zásadními tématy je práce s literárními zdroji a zpracování textu.
Poslední úprava: OPBE6E103A\5044732 (04.10.2025)
Cíl předmětu
Studující:
Vyjádří matematicky a graficky vztahy mezi veličinami.
Vysvětlí základní fyikální koncepty na příkladech a jejich význam pro porozumění chemii.
Popíše v rámci tématu zadaného pro seminární práci základní poznatky o chemickém objevu/vynálezu a diskutuje důsledky pro teoretickou a aplikovanou chemii.
Demonstruje korektní práci s odbornými zdroji.
Poslední úprava: OPBE6E103A\5044732 (04.10.2025)
Sylabus
Zopakování středoškolské matematiky
Zopakování středoškolské fyziky
Moderní chemie
Symbolické, makroskopické a (sub)mikroskopické pojetí chemie