|
|
|
||
Kurz obsahuje jak část didakticko-teoretickou, tak část praktickou: pozorování v mateřské škole nebo případná přímá práce s dětmi, analýza situací a diskuse, analýza videozáznamů. Cílem kurzu je prohloubit didaktické myšlení posluchačů, aby byli schopni uplatnit nabyté poznatky a rozvinuté schopnosti v kontextu mateřské školy. Kurz je koncipován tak, aby absolventi dokázali vhodně promýšlet aktivity rozvíjející předmatematickou gramotnost a počátky matematické gramotnosti s přihlédnutím k individuálním potřebám dětí, ke složení kolektivu, a to v prostředí mateřské školy, v daném systému a s daným ŠVP. Dalším cílem kurzu je rozvinout schopnost budoucích učitelů vhodně reagovat na danou situaci, tedy i zvládat dílčí diagnostiku dítěte v průběhu hry. Oproti původní akreditaci je tento cíl rozšířen o prohloubenou diagnostiku vzhledem k pojmu číslo v roli počtu a vzhledem k problematice časoprostorové orientace s využitím výsledků výzkumu vyučujícího. Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (31.01.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je propojení teorie s praxí. Kurz má uzpmžnit zozšíření didaktických dovedností v kontextu předmatematické gramontnosti v mateřské škole. Kurz představuje úvod do diagnostiky v oblasti PMG. Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (31.01.2024)
|
|
||
8 h představuje přímá účast v kurzu v mateřské škole a v posluchárně při analýze videozáznamů; 30 h využití zkušeností v praxi jejich kmenové mateřské školy u studentů kombinovaného studia, 30 h samostudia, 20-40 h přípravy závěrečné práce, realizace v kmenové mateřské škole a písemné zpracování. Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (31.01.2024)
|
|
||
a) student se účastní obou částí kurzu; Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (31.01.2024)
|
|
||
RVP PV, ŠVP dané mateřské školy; dále dle konkrétního výběru okruhů dle přání studentů; aktuální články týkající se pracovních listů v mateřské škole; člnánky k praxi v mateřské škole: portál NPI, Informatorium. KASLOVÁ, M. a A. HAVLÍČKOVÁ (2023) Karetní hry pro děti ve věku 5-10 let. In Naďa Vondrová (Ed.) Sborník konference Dva dny s didaktikou matematiky, s. 157-166. Dostupné na https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000239-ebe8febe91/Sbornik%20Dva%20dny%20s%20didaktikou%20matematiky%202023%20(1).pdf KASLOVÁ, M. a R. HAVLÍČKOVÁ (2022) HRY K PŘEMÝŠLENÍ.In Naďa VONDROVÁ (Ed.) SBORNÍK DVA DNY S DIDAKTIKOU MATEMATIKY, S. 101-115, doastupné na https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000209-4984e49850/Sborn%C3%ADk%20Dva%20dny%20s%20DM%202022.pdf Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (31.01.2024)
|
|
||
střídají se metody pozorování, analýzy vybraných situací s diskusí a vlastní činnosti studenta ve dvojici s dítětem; v domáíc příravě se toto opakuje a s tím, že se student více opírá o samostudium a prokáže osvojení základních technik Dg. Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (31.01.2024)
|
|
||
Nadprůměrné dítě v matematice Didaktika předmatematické gramotnosti Matematika a volný čas Základy logiky a rozovje logického myšlení Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (31.01.2024)
|
|
||
aktivity: rozvíjející, diagnostické a terapeutické (číslo v roli počtu, tvar věci); Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (31.01.2024)
|