|
|
|
||
Předmět vytváří teoretické předpoklady pro systematické poznávání a interpretaci literární slovesnosti. Na základě znalostí ze ZS studenti pokračují v osvojování literárněteoretické terminologie prostřednictvím tvořivé a interaktivní práce se zvoleným textem. Smyslem je klást si nad textem otázky induktivní, hravou metodou a dospět ke zjištění, že znalost teorie napomáhá pochopení, lépe řečeno uchopení, textu, a usnadňuje interpretaci. V rámci kurzu proběhne také autorská interpretace přednesu, zabývat se budeme též možnostmi vizualizace tištěného uměleckého textu (hudební klip, "výtvarná" obrazárna).
Poslední úprava: Neumann Lukáš, Mgr., Ph.D. (20.05.2019)
|
|
||
Studenti vypracují seminární práci, v níž mají za úkol provést interpretaci vybraného uměleckého textu (rozsah 3 NS) vhodného pro žáky na I. stupni - induktivní metodou, kladením si otázek nad textem. Nutná je též účast na semináři/-ích a volba vlastních ukázek z textů umělecké literatury v oblasti LPDM. Poslední úprava: Neumann Lukáš, Mgr., Ph.D. (20.05.2019)
|
|
||
Peterka, Josef: Teorie literatury pro učitele, MME Mercury Music & Enterteain, 2009 Aktuální knižní produkce nakladatelství Baobab, Meander ad. Šrámek, Petr: Nebe peklo ráj: Tyglík české poezie 20. století, Albratros, 2009 Kubíček, Tomáš; Peterka, Josef: Literární teorie tvořivě a interaktivně, in Filologické studie 2014. Canon. Otázky kánonu v literatuře a vzdělávání. UK, Praha 2014. Poslední úprava: Neumann Lukáš, Mgr., Ph.D. (20.05.2019)
|
|
||
Plán semináře: 1. Zhodnocení současné produkce na poli LPDM, rozpoznání jednotlivých žánrů, modifikací, představení aktuálně vycházejících knih, autorů, využití ve školní praxi na I. stupni ZŠ - pracovní list: různé a hravé podoby textu v současné LPDM 2. Literární teorie tvořivě a interaktivně (práce s textem) 3. Vlastní ukázky - vybrané studenty - autorská interpretace přednesu 4. Zhudebněná poezie, obrazová poezie Poslední úprava: Neumann Lukáš, Mgr., Ph.D. (20.05.2019)
|