|
|
|
||
Cílem kurzu je seznámit studenty s problematikou výuky produktivních a receptivních řečových dovedností v ruském jazyce v kontextu výuky ruštiny v českém školním prostředí. Důraz je kladen především na utváření praktických dovedností studentů efektivního využívání jednotlivých technik, které vedou k formování dovedností v samostatném ústním a písemném projevu žáků v ruském jazyce na základních a středních školách.
1. Druhy řečové činnosti, vztahy mezi jednotlivými řečovými dovednosti.
2. Pojetí a požadavky k řečovým dovednostem ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky, v Rámcových vzdělávacích programech a dalších pedagogických dokumentech.
3. Lingvistické a psychologické základy osvojování produktivních řečových dovedností.
4. Výuka ústního projevu – metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení, kontrola a hodnocení ústního projevu žáků.
5. Výuka písemného projevu – metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení, kontrola a hodnocení písemného projevu žáků.
6. Kontrola a hodnocení ústního a písemného projevu žáků při státní maturitní zkoušce z ruského jazyka.
7. Využití didaktických pomůcek a didaktické techniky pro rozvoj produktivních řečových dovedností.
8. Lingvistické a psychologické základy osvojování receptivních řečových dovedností.
9. Výuka poslechu s porozuměním - metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení a druhy textů, kontrola a hodnocení poslechu s porozuměním.
10. Výuka čtení s porozuměním – metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení a druhy textů, kontrola a hodnocení čtení s porozuměním.
11. Výběr textů pro poslech a čtení s porozuměním, práce s textem.
12. Využití didaktických pomůcek a didaktické techniky pro rozvoj receptivních řečových dovedností.
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (01.06.2021)
|
|
||
Active participation in the seminar, elaboration of all assigned tasks, passing the exam. Poslední úprava: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (03.09.2021)
|
|
||
AKIŠINA, А. А., KAGAN, О. Е. Učimsja učiť. Moskva : Russkij jazyk, 2010. ISBN 978-5-88337-044-0. BELJAJEVA, G. V., SIVENKO, L. S., ŠIPICO, L. V. Pišem pravil´no. 2. vyd. Moskva : Russkij jazyk – Kursy, 2011. ISBN 978-5- 88337-083-9. FEDOTOVA, N. L. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Sankt-Petěrburg : Zlatoust, 2013. ISBN 978-5-86547-684-9. JELÍNEK, S., PURM, R., VESELÝ, J. Didaktika ruského jazyka : vybrané kapitoly. Hradec Králové : Gaudeamus, 2003. ISBN 80-7041-174-0. LEONŤJEV, A. A. Metodika. Moskva : Russkij jazyk, 1988. ISBN 80-200-00057-2. RADA EVROPY. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0404-4. ROZANOVA, S. P. Prepodavateljam RKI. Sto sorok cem poleznych voprosov. Moskva : Flinta, 2015. ISBN 978-5-9765-2043-1. ROZBOUDOVÁ. L. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka kak vtorogo inostrannogo: rečevyje umenija. Praha : Karolinum, 2020. ISBN978-80-246-4635-0. ŠČUKIN, A. N. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. 2. vyd. Moskva : Vysšaja škola, 2010. ISBN 978-5-06-006231-1. ŠIBKO, N. L. Obščije voprosy metodiki prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Sankt-Peterburg : Zlatoust, 2014. ISBN 978-5-86547-736-5. Poslední úprava: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (03.09.2021)
|
|
||
Thematic topics for the exam: Poslední úprava: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
1. Types of speech activity, relationships between different speech skills. Poslední úprava: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7729 Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (01.06.2021)
|
|
||
Students Poslední úprava: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|