PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Educational Counselling - OEBPQ1709Z
Anglický název: Educational Counselling
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: oba
E-Kredity: 6
Rozsah, examinace: 1/1, Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (6)
letní:neurčen / neurčen (6)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=10591
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurz představí základy výchovného poradenství: původ a vývoj, metody, účastníci, kritická místa. Bude představen systém poradenství v ČR ve srovnání s dalšími evropskými zeměmi a diskutována hlavní témata a problémy žáků, které se ve školním poradenském systénu řeší.
Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (13.02.2021)
Cíl předmětu - angličtina
The aim of the course is to get acquainted with the basic principles of educational counseling. Students will learn how to orient themselves in problems that the educational counselor solves, what competences, intervention possibilities and possibilities of cooperation with other experts.
Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (13.02.2021)
Deskriptory - angličtina
Online lessons, in the Zoom platform. Regularly, according to the schedule (Wednesday from 9:50, once every 2 weeks). Registered students will receive a link to the lesson by email. Study support is also in the Moodle course: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=10591.
Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (13.02.2021)
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (13.02.2021)
Literatura -

Erchul, W. P., & Sheridan, S. M. (2008). Handbook of research in school consultation. New York: Lawrence Erlbaum Associates. Retrieved from http://www.loc.gov/catdir/toc/ecip0715/2007014055.html

Harris, K. R., Graham, S., & Urdan, T. C. (c2012). APA educational psychology handbook. Washington, DC: American Psychological Association.

Kane, J. (2011). Social class, gender and exclusion from school. London and New York: Routledge - Taylor & Francis Group. Retrieved from http://www.routledge.com/books/details/9780415553025.

Quigney, T. A., & Studer, J. R. (2016). Working with students with disabilities: a guide for school counselors [Online]. New York: Routledge. Retrieved from https://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=shib&custid=s1240919&direct=true&db=nlebk&AN=1159792&site=eds-live&scope=site&lang=c

Quicke, J. ([2009]). Inclusion and psychological intervention in schools: a critical autoethnography. Dordrecht: Springer.

Ponterotto, J. G., Utsey, S. O., & Pedersen, P. (2006). Preventing prejudice: a guide for counselors, educators, and parents (2nd ed). Thousand Oaks: Sage Publications. Retrieved from http://www.loc.gov/catdir/toc/ecip061/2005028326.html.

Santrock, J. W. (2011). Educational psychology (5.vyd). New York: McGraw-Hill.

Smith, P. K. (2014). Understanding school bullying: its nature & prevention strategies. Los Angeles: SAGE.

Snowman, J., & McCown, R. (2011). Psychology applied to teaching (13th ed). Belmont: Wadsworth.

Sternberg, R. J., & Williams, W. M. (c2010). Educational psychology (2nd ed). Upper Saddle River, N.J.: Merrill.

(further literature will be specified according to the topic of the essay)

Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (13.02.2021)
Sylabus

Sylabus

původ a vývoj výchovného poradenství 

poradenské pracoviště ve škole

pedagogicko - psychologická poradna

hlavní úkoly výchovného a vzdělávacího poradenství 

školní poradenství

metody a postupy

etický kodex

kritická místa poradenství

hlavní problémy žáků řešené v rámci výchovného poradenství

 

Poradenský systém v ČR a zemích EU - co nás spojuje a co rozděluje.

Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (13.02.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK