|
|
|
||
Poznatky současné české stylistiky a teorie komunikačních sfér jako základ komunikační koncepce didaktiky češtiny s akcentem na problematiku 1. stupně ZŠ. Možnosti a způsoby organického propojení jazykové a komunikační výchovy, jazykového a komunikačního učiva.
Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (08.09.2024)
|
|
||
Studující si osvojí základní principy komunikační koncepce didaktiky češtiny se specifikací na stylistiku a teorii komunikačních sfér v didaktickém prostředí výuky na 1. stupni ZŠ. Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (08.09.2024)
|
|
||
Celková studijní zátěž: 80 hodin, zakončení předmětu: zkouška (z toho přímá výuka: 10 hodin za semestr, reflexe:10 hod. za semestr, příprava na výuku: 18 hod. za semestr, samostudium 20 hod. za semestr; práce se stud. materiálem 10 hod. za semestr; plnění úkolů ze seminářů: 10 hod. za semestr; příprava na průběžné písemné kontroly: 2 hod. za semestr) Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (08.09.2024)
|
|
||
Podmínky zakončení předmětu: Podmínky a termín jejich splnění vyhlásí na zač. semestru vyučující v semináři. Zkouška. Veškeré infomace budou předány na 1.setkání. Poslední úprava: Babušová Gabriela, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
HÁJKOVÁ, Eva: Kapitoly z didaktiky českého jazyka pro 1. stupeň ZŠ. Praha: Pedf UK, 2021. HÁJKOVÁ, Eva: Komunikační čiinosti a jejic cíle. Praha: Pedf UK, 2008. Doporučená literatura: HŮRKOVÁ, J.: Česká výslovnostní norma. Praha 1991. KARLÍK, P. - NEKULA, M. - RUSÍNOVÁ, Z.: Příruční mluvnice češtiny. Praha: NLN, 1996. SVOBODOVÁ, I. - ŠIMANDL, J. - ČERNÁ, A. - UHLÍŘOVÁ, L.: Na co se nás často ptáte. Praha: Scientia, 2002. PRAVDOVÁ, M. - SVOBODOVÁ, I:. Akademická příručka českého jazyka. Praha: Academia, 2014. HUBÁČEK, J. a kol.: Čeština pro učitele. Vade Mecum Bohemiae, 2010. Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (08.09.2024)
|
|
||
Obsahové celky: 1. Mluvená podoba češtiny. Výsledky učení: Studující vztáhne ke svému studiu odborné poznatky z lingvistiky (fonetiky a fonologie) a rétoriky. 2. Aplikace poznatků do didaktického prostředí výuky na 1. stupni ZŠ. Výsledky učení: Studující navrhne způsob vedení výukového dialogu pro určitou modelovou situaci ve výuce českého jazyka. 3. Komunikační dovednosti a jejich vytváření: mluvení, naslouchání, čtení, psaní. Výsledky učení: Studující rozliší a aplikuje vyučovací metody pro jednotlivé komunikační dovednosti. Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (08.09.2024)
|
|
||
Studující vysvětlí a na příkladech ukáže specifika aplikace komunikační koncepce didaktiky českého jazyka v prostředí výuky 1. stupně ZŠ. Další výsledky učení viz Sylabus. Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (08.09.2024)
|