V rámci předmětu získají studenti teoretické vědomosti a praktické dovednosti nezbytné pro přípravu a vlastní zpracování závěrečné práce. Seznámí se s různými přístupy ke zpracování odborného textu. Znát citační normy.
Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (06.06.2024)
Within the course, students acquire the theoretical knowledge and practical skills necessary for the preparation and actual processing of the final thesis. They will become familiar with different approaches to the preparation of a professional text. They will learn about citation standards.
Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (06.06.2024)
Podmínky zakončení předmětu -
Předmět je ukončen zápočtem. Studenti předloží v písemné podobě výběr tématu závěrečné práce, výzkumný problém, výzkumné otázky.
Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (06.06.2024)
The course is completed by credit. Students submit in written form a selection of the topic of the final thesis, a research problem, research questions.
Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (06.06.2024)
Literatura -
Povinná literatura:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6
FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
CHRÁSKA, M.. Metody pedagogického výzkumu.Praha : Grada, 2007
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0.
ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. aj. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-313-0
Doporučená literatura:
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8.
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006. 583 s. ISBN 80-7367-123-9
HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0458-3.
Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (06.06.2024)
Povinná literatura:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6
FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
CHRÁSKA, M.. Metody pedagogického výzkumu.Praha : Grada, 2007
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0.
ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. aj. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-313-0
Doporučená literatura:
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8.
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006. 583 s. ISBN 80-7367-123-9
HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0458-3.
Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (06.06.2024)