|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
![]() |
Frame Competition After Key Events.pdf | S. Geiß: Frame Competition After Key Events: A Longitudinal Study of Media Framing of Economic Policy After the Lehman Brothers Bankruptcy | Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. |
![]() |
Limited Coverage and Limited Opportunities.pdf | H. C. Schmidt: Limited Coverage and Limited Opportunities: Exploring the Role of Women in Business and Financial Media | Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. |
![]() |
Making Business News.pdf | N. Usher: Making Business News: A Production Analysis of The New York Times | Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. |
![]() |
milniky-médií.pdf | Mediaguru - Milníky médií | Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. |
![]() |
REPORTING THE GLOBAL FINANCIAL CRISIS.pdf | S. Knowles: REPORTING THE GLOBAL FINANCIAL CRISIS | Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. |
|
||
Studijní předmět Ekonomika v médiích seznamuje studenty s možnostmi mediálního pokrytí vývoje domácího i zahraničního hospodářství, odvětvové struktury ekonomiky, rozvoje podnikání a státních zásahů do ekonomiky. Cílem předmětu je nabídnout porozumění ekonomickým tématům, jejich kritické hodnocení a schopnost vytvořit vlastní mediální text z oblasti ekonomiky. Do výuky budou zváni i experti z oboru.
Poslední úprava: Klimeš David, Mgr. Ing., Ph.D. (05.12.2024)
|
|
||
Podmínky udělení atestu: aktivní účast v hodinách (min 80 %) odevzdání seminární práce dle podmínek (téma je schválené vyučujícím, práce cituje relevantní literaturu dle citační normy (https://knihovna.fsv.cuni.cz/rady-navody/jak-proc-citovat), rozsah 8 normostran. Práce může nejrůznějším způsobem aplikovat teoretické poznatky na současné ekonomické téma týkající se Česka či zahraničí (je vhodné i osobně získat k tématu další informace). úspěšné složení testu 27. 11. (náhradní test 4.12.) 10 b. A 9 b. B 8 b. C 7 b. D 6 b. a méně: neprospěl/a Krátká prezentace práce 18. 12. výsledná známka závisí na prezentaci eseje, odevzdání eseje (podílí se 50 procenty na výsledné známce) a úspěšnosti v testu (podílí se 50 procenty na výsledné známce) Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A-F. Výkon studenta/ky bude uveden v procentech (0-100 %) a dle nich stanovení klasifikace: 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 %=C, 81-90 %=2 a 91% a více=A Poslední úprava: Klimeš David, Mgr. Ing., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Blok I. - Historie a současnost ekonomické žurnalistiky 1. Vymezení ekonomické žurnalistiky v české mediální krajině. Vývoj zpracování ekonomických témat v médiích po roce 1990. 2. Přehled současného ekonomického zpravodajství a publicistiky v tištěné, audivizuální a online mediální produkci.
Blok II. - Zdroje a zpracování ekonomických témat 1. Přehled informačních zdrojů ekonomického novináře. 2. Možnosti zpracování ekonomických informací.
Blok III. - Zákonné a etické limity 1. Zákonné normy v práci ekonomického novináře. 2. Etika ekonomického novináře.
Blok IV. - Analýza a produkce ekonomických textů. 1. Analýza vybraných příkladů mediálních textů s ekonomickými tématy. 2. Tvorba vlastního mediálního textu s ekonomickou tématikou. Poslední úprava: Silverio Robert, doc., Ph.D. (23.10.2023)
|