Poslední úprava: MUDr. Květuše Zikmundová, CSc. (17.04.2012)
Návštěvy v zařízeních sociální a zdravotní péče pro handicapované a chronicky nemocné osoby. Cílem předmětu je, aby studenti poznali zařízení zdravotnická a sociální, kde pacient pobývá dlouhodobě nebo dokonce trvale. Naváží kontakt s pacienty a personálem, poznají organizaci péče a vybavení zařízení.
Poslední úprava: MUDr. Květuše Zikmundová, CSc. (17.04.2012)
The visits in social and medical facilities for handicapped and chronic ill people. The main task of subject is students knowledge about medical and social facilities in which the patient stay long-term or permanently. They contact the patients and professionals, they learn organization of care and equipment of facility.
Literatura
Poslední úprava: MUDr. Květuše Zikmundová, CSc. (17.04.2012)
Goldmann R., Cichá, M.: Etika zdravotní a sociální péče, Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc : 2004, 1.vyd., ISBN 80-244-0907-0.
Haškovcová, H.: Manuálek sociální gerontologie. 2002, NCO NZO, 72s. ISBN 80-7013-363-5
Haškovcová, H.: Práva pacientů: komentované vydání. Havířov, Nakl. A. Krtilové, 1996, 176 s. ISBN 80-902163-0-7
Haškovcová, H.: Lékařská etika, Galén, Praha:1997, 2.dopl. a přeprac.vyd.,199s., ISBN 80-85824-54-X - ISBN 80-7484-466-7.
Janovský, J.: Etika pro pomáhající profese, Triton, Praha, 2003, 1.vyd., 223s. ISBN 80-7254-329-6.
Kutnohorská, J. : Etika v ošetřovatelství. Grada, Praha, 2007 , 163s. ISBN 80-247-2069-8
Munzarová, M. : Zdravotnická etika od A do Z, Grada Publishing, a.s. , Praha, 2005, 1.vyd., ISBN 80-247-1024-2.
Vurm, V., et al. :Vybrané kapitoly z veřejného a sociálního zdravotnictví . 1. vyd. Triton, Praha, 2007, 125 s. ISBN 978-80-7254-997-9.
Zavázalová a kol: Vybrané kapitoly ze sociální gerontologie. Karolinum Praha, 2001, ISBN 80 -246-0326-8
Zavázalová, H. et al.: Sociální lékařství a veřejné zdravotnictví. 2.vyd. Karolinum Praha , 2004. 154 s. ISBN 80-246-0467-1.
Metody výuky
Poslední úprava: MUDr. Květuše Zikmundová, CSc. (27.09.2017)
volitelný předmět Komplexní péče o chronicky nemocné
Možnosti plnění zvoleného předmětu, můžete plnit celý školní rok :
1. Kojenecký ústav , Na Chmelnicích 6, 32333 Plzeň
kontakt : paní vrchní Spurná – tel . 378 037 822, 377 523 400, mail spurna@plzen.eu
domluvit společnou schůzku a tam bude zorganizována stáž
2.Domov pro seniory sv. Jiří – Mohylová 92 – napište mi prosím mail pro zajištění
3. Návštěvy v Hospici sv. Lazara , Sladkovského 12, Plzeň (nutno domluvit).
4. možnost vlastního výběru zařízení a doložení potvrzení a o absolvování praxe v sociálním zařízení nebo v zařízení dlouhodobé péče .
jak jste se rozhodli, zda máte domluvenou docházku v zařízení a zda nepotřebujete pomoci.
V Plzni dne 27.9. 2017 MUDr. Květuše Zikmundová ,
Ústav sociálního a posudkového lékařství, Šafránkův pavilon
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: MUDr. Květuše Zikmundová, CSc. (17.04.2012)
Vypracování závěrečné zprávy, zhodnocení přínosu praxe ve vybraném zařízení, event. uvést zajímavou kasuistiku. Potvrzení ze zařízení o absolvování praxe. Zápočet.
Poslední úprava: MUDr. Květuše Zikmundová, CSc. (17.04.2012)
Final report, evaluation of practice in chosen facility, event. to add some interesting case report. Certificate from practice. Credit.
Sylabus -
Poslední úprava: MUDr. Květuše Zikmundová, CSc. (17.04.2012)
Studenti navštěvují v zimním nebo v letním semestru v rozsahu 20hodin chronicky nemocné dospělé nebo děti např. v těchto zařízeních: léčebny pro dlouhodobě nemocné, domovy pro seniory, domovy se zvláštním režimem pro seniory, domovy se zvláštním režimem pro handicapované děti a mládež, kojenecký ústav apod. Studenti se učí komunikovat s nemocnými i personálem. Sledují vztahy mezi nemocnými a personálem, úroveň komunikace s rodinami nemocných a další aspekty pobytu a kvality života nemocných.
Poslední úprava: MUDr. Květuše Zikmundová, CSc. (17.04.2012)
Students visit during one study year chronic ill people adult or children in volume 20hours e.g. in these facilities: long-term hospital, home for seniors, homes with special regime for seniors , homes with special regime for handicapped children and teenagers, institution for infants, etc. Students learn to communicate with patient’s family and professionals. They watch relationships between patients and professionals, level of communication with family and another aspects of the stay and quality of patients´ life.