PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Marketing ve farmacii - CVOL0349
Anglický název: Marketing in the Pharmaceutical Industry
Zajišťuje: Ústav farmakologie 3. LF UK (12-FARM)
Fakulta: 3. lékařská fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
Body: 3
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/15, Z [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (15)
Minimální obsazenost: 5
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. MUDr. Jiří Slíva, Ph.D., MBA
Patří mezi: VSEOB-VP-4 (ZÁPIS)
VSEOB-VP-5 (ZÁPIS)
VSEOB-VP-6 (ZÁPIS)
VSEOB1-VP-4 (ZÁPIS)
VSEOB1-VP-5 (ZÁPIS)
VSEOB1-VP-6 (ZÁPIS)
Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace
Kurz by měl posluchače seznámit s fungováním marketingu farmaceutického trhu v ČR.
Poslední úprava: Slíva Jiří, doc. MUDr., Ph.D., MBA (13.09.2024)
Podmínky zakončení předmětu

test

Poslední úprava: Slíva Jiří, doc. MUDr., Ph.D., MBA (13.09.2024)
Sylabus

1. Farmaceutický trh
V tomto modulu se posluchači seznámí se základy fungování farmaceutického trhu v ČR a EU v těchto kapitolách:
Vývoj a výroba léčivých přípravků, potravinových doplňků a zdravotnických prostředků
Registrace a stanovení ceny a úhrady
Legislativní rámec marketingu a reklamy ve farmacii

2. Farmaceutická firma
V tomto modulu se posluchači seznámí s fungováním farmaceutické firmy v těchto kapitolách:
Rozdělení farmaceutických firem podle jejich portfolia
Struktura farmaceutické firmy a work-flow
Marketingové oddělení farmaceutické firmy - jeho struktura a náplň práce
Obchodní oddělení farmaceutické firmy - jeho struktura a náplň práce
Další oddělení farmaceutické firmy s přesahem do marketingových aktivit

3. RX marketing
V tomto modulu se posluchači seznámí s marketingem léčivých přípravků na předpis v těchto kapitolách:
Market research
Marketingový plán
Premarketing inovativních léčivých přípravků
Marketing inovativních léčivých přípravků
Marketing generických léčivých přípravků
Specifikace reklamy pro různé cílové skupiny lékařů

4. OTC, Food Suplement a ZP marketing
V tomto modulu se posluchači seznámí s marketingem volně prodejných léčivých přípravků, potravinových doplňků a zdravotnických prostředků:
Market research
Marketingový plán
Multichanell marketing
ATL
BTL

5. e-commerce ve farmacii a marketingové success stories v ČR
V tomto modulu se posluchači seznámí s možnostmi farmaceutického marketingu na internetu a sociálních sítích a s úspěšnými/neúspěšnými marketingovými kampaněmi v ČR.

Poslední úprava: Slíva Jiří, doc. MUDr., Ph.D., MBA (13.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK