|
|
|
||
Kurz Výživa v těžkých stavech se zabývá specifickou problematikou hodnocení nutričních potřeb, zajištění optimální výživy, prevencí komplikací a hodnocení jejího efektu u pacientů s aktivní chorobou a v nutričním riziku. Kurz pokrývá úvod do oboru klinické výživy. V rámci kurzu bude studentům/kám předány základní znalosti a dovednosti v obecných aspektech výživy v těžkých stavech. Problematika bude zasazena do širšího kontextu fyziologie a patofyziologie lačnění, prosté a stresové podvýživy. Bude představen systém nemocničního screeningu nutričního rizika a organizace péče o nemocné s poruchou výživy. Dále budou atendanti/tky seznámeni s problematikou hodnocení tělesného složení, nutričního stavu, energetického výdeje a specifik nutriční intervence cestou orální, enterální a parenterální. A to jak teoreticky, tak formou hands-on praktické výuky. Nedílnou součástí kurzu bude samostatná práce na vypracování interaktivních kazuistik pacientů s poruchou výživy. Poslední úprava: Gojda Jan, doc. MUDr., Ph.D. (22.04.2021)
|
|
||
- Rozdíl mezi prostý a stresovým hladověním a úloha výživy v těchto stavech - Hodnocení energetického výdeje pomocí prediktivních rovnic - Hodnocení energetického výdeje a substrátové preference pomocí nepřímé kalorimetrie - Systém organizace péče o nemocné s poruchou výživy (screening, hodnocení nutričního stavu, - Modality nutriční intervence a jejich komplementarita - Enterální výživa a orální nutriční suplementa, modulární dietetika – dostupné formule a jejich složení - Vstupy pro enterální výživu - Parenterální výživa - Komplikace výživy, refeeding syndrom, hyperglykemie, metabolické a volemické komplikace PV, GI intolerance EV Poslední úprava: Gojda Jan, doc. MUDr., Ph.D. (22.04.2021)
|
|
||
80% prezence na výuce. vypracování a obhájení interaktivní kazuistiky. narativní evaluace předmětu (rozsah jedné normostrany) po ukončení kurzu. Poslední úprava: Gojda Jan, doc. MUDr., Ph.D. (22.04.2021)
|
|
||
Teoretická výuka formou přednášek s podporou aktivního zapojení studentů/tek. Praktická výuka formou 1/ workshopů zaměřených na nepřímou kalorimetrii a enterální a parenterální výživu (formule, admixing, vstupy, pumpy) a 2/ formou interaktivních kazuistik, které studenti/tky vypracují ve skupinách v průběhu kurzu a obhájí na plénu. Poslední úprava: Gojda Jan, doc. MUDr., Ph.D. (22.04.2021)
|