|
|
|
||
Student bude uveden do problematiky metodologie pedagogiky a seznámí se základními postupy pedagogického přístupu a práce. Podrobnější informace získá o specifikách metodách, zvláštnostech a možnostech speciálně-pedagogické podpory dětí i dospělých se speciálními vzdělávacími potřebami, kterými se rozumí zejména lidé se zdravotním znevýhodněním nebo postižením. Blíže se seznámí s obsahem a problematikou logopedie, oftalmopedie, tyflopedie, psychopedie, surdopedie, somatopedie a etopedie. Poslední úprava: Ploc Marek, Mgr. (05.11.2020)
|
|
||
Student si osvojí pedagogický přístup k pacientovi a získá přehled o možnostech speciální pedagogiky. Poslední úprava: Ploc Marek, Mgr. (05.11.2020)
|
|
||
80 % účast na praktické výuce – seminářích.
Poslední úprava: Řasová Kamila, prof. PhDr., Ph.D. (29.08.2023)
|
|
||
Dvořáková, M.; Kolář, Z.;Tvrzová, I.; Váňová, R.: Základní učebnice pedagogiky. Grada, Praha: 2015 Poslední úprava: Ploc Marek, Mgr. (05.11.2020)
|
|
||
přednáška, semináře, workshop Poslední úprava: Ploc Marek, Mgr. (05.11.2020)
|
|
||
Přehled témat: Úvodní přednáška · Úvod do pedagogiky – obsah, cíle, směry a metodologie · Základy speciální pedagogiky – odborná terminologie, obory speciální pedagogiky; žák se speciálními vzdělávacími potřebami – vymezení pojmu (inkluze, integrace do běžné školy – výhody, nevýhody), způsoby speciálně pedagogické podpory osob se zdravotním postižení a znevýhodněním · Fyzioterapie jako pedagogický přístup k pacientovi; komprehenzivní fyzioterapie, role fyzioterapeuta v péči o osoby se speciálními vzdělávacími potřebami · Speciálně pedagogická diagnostika – pojetí, úkoly, přehled metod, pedagogicko- psychologický poradenský systém
Seminář I. · Psychopedie – klasifikace a specifika mentální retardace, péče o osoby s mentálním postižením a pervazivními (komplexními) poruchami – zejm. poruchy autistického spektra (dětský a nespecifický autismus, Aspergerův syndrom) a jejich výchova a vzdělávání Seminář II. · Specifické poruchy učení, poruchy pozornosti (ADHD, ADD) · Fyzioterapeut a možnosti jeho působení pří řešení specifických poruch učení resp. poruch pozornosti, problémů vzešlých z raného vývojového traumatu Seminář III. · Základy logopedie, surdopedie, somatopedie · Problematika výchovy a vzdělávání osob se zdravotním znevýhodněním (zejm. chronicky nemocných – DMO, Epilepsie), pohybovým postižením - systém podpory ze strany státních i soukromých subjektů zejm. nestátních neziskových organizací
Seminář IV. · Osoby s psychickými a psychosomatickými problémy (úzkosti, sociální fobie, emoční labilita, poruchy příjmu potravy aj.) · Specifika pedagogické práce s osobami s raným vývojovým traumatem (nutnost speciálně pedagogického přístupu k osobám, které prošly náhradní rodinnou péčí) Seminář V. · Etopedie – poruchy chování vč. chování závislostního – vymezení pojmu, klasifikace a charakteristika · Péče o jedince s poruchami chování vč. základního přehledů možnosti převýchovy, ústavní péče a preventivní péče, práce s osobami ze sociokulturně znevýhodněného prostředí Seminář VI.
Poslední úprava: Řasová Kamila, prof. PhDr., Ph.D. (01.08.2024)
|
|
||
žádné Poslední úprava: Ploc Marek, Mgr. (05.11.2020)
|