PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
EdTech a vzdělávání - ANM50672
Anglický název: EdTech and Learning
Zajišťuje: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Anotace -
Cílem tohoto intenzivního microdegree programu je vybavit studenty znalostmi, dovednostmi a návyky, které jim umožní
vytvářet vzdělávací projekty a efektivně vzdělávat v digitálním, či hybridním prostředí. Absolventi získají teoretické
dovednosti, podněty pro praxi a osvojí si strategie, jak účelně vytvářet podnětné vzdělávací situace s využitím ICT/IT a
naplňovat své edukační cíle. Učení za pomoci ICT/IT má svá specifika, a to jak na straně technologie, tak vyučujícího i
studujícího. Každý nástroj disponuje jinými možnostmi, příležitostmi a limity. Stejně tak v různých výukových situacích
má studující určité kapacity a předešlé zkušenosti, což je při přípravě výuky třeba zohledňovat. Kurz nabízí znalosti z
tvorby vzdělávacích situací v digitálních aplikacích, hrách, VR, ale i legislativní a strategický rámec pro vzdělávání.

Poslední úprava: Slussareff Michaela, Mgr., Ph.D. (13.01.2025)
Výsledky učení

ZNALOSTI
Absolvent umí definovat různé typy vzdělávání v digitálním prostředí. Umí popsat jejich limity a příležitosti. Umí analyzovat (viz dovednosti) legislativní a strategický rámec pro vzdělávání v českém prostředí. Umí popsat základní teze konstruktivistické výuky a vysvětlit (viz dovednosti) její spojitosti se vzděláváním v digitálním prostředí.

DOVEDNOSTI
Dovednosti (praktické/funkční): Absolvent umí použít své znalosti v praxi: umí navrhnout efektivní vzdělávací situaci v digitálním prostředí, umí vytvořit základní (či pokročilou) vzdělávací situaci ve VR prostředí. Umí realizovat online výuku za použití vhodných nástrojů a technik pro aktivaci všech skupin studujících, a to i studujících s vybranými specifickými potřebami. Umí využít základních principů nové informatiky a realizovat základní výuku v oblasti mediálního a informačního vzdělávání.

KOMPETENCE
Kompetence: Absolvent je schopen samostatně analyzovat vzdělávací příležitosti v digitálním prostředí, navrhnout možnosti řešení pro konkrétní studující a skupiny studujících a následně je realizovat.

Poslední úprava: Slussareff Michaela, Mgr., Ph.D. (13.01.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK