PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Principy interaktivní tvorby - ANM50642
Anglický název: Principles of Interactive Design
Zajišťuje: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / 35 (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: http://novamedia.ff.cuni.cz/
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
Garant: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D.
Anotace -
Cílem předmětu je představit vždy aktuální možnosti praktického využití AI napříč kreativními obory (obraz, zvuk, video) a zároveň seznámit s jeho principy. Bloková výuka, notebooky s sebou. Spíše než přednášky očekávejte experimentaci. AI pro nás bude nástroj objevování nových nápadů, ale i automatizace stávajících kreativních procesů.
Poslední úprava: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (06.02.2025)
Podmínky zakončení předmětu - angličtina

Zápočet se bude udělovat za závěrečný projekt využívající představených nástrojů.

Poslední úprava: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (06.02.2025)
Sylabus - angličtina

Úvod do generativní AI a krátká historie
Jak jsme za pár let došli od rozpixelovaných černobílých fleků k takřka nerozeznatelným AI fotografiím? Ještě nedávno jsme se smáli, jak generovaný Will Smith neohrabaně jí špagety, dnes debatujeme o budoucnosti Hollywoodu.


Generování obrazového obsahu
Nejnovější nástroje a techniky pro tvorbu fotek a obrázků pomocí AI.
Výhody a nevýhody vybraných komerčních služeb a volně dostupných lokálních modelů.
“Promptování” není všechno: nástroje pro přesnější kontrolu nad výsledkem.
Jak AI naučit generovat nové produkty či obličeje?


Generování hlasu a řeči
Jak jednoduché je vytvořit klon hlasu člověka a přinutit ho říct cokoli nejen na nahrávce, ale i v reálném čase například při telefonickém rozhovoru?
Praktická úkazka technik klonování hlasu.


Generování videa a deepfakes

Poslední úprava: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (06.02.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK