PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Multimediální projekt - ANM50589
Anglický název: Multimedia Project
Zajišťuje: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (5)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: ANM50649
Další informace: http://novamedia.ff.cuni.cz/
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
Garant: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D.
Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Anotace -
V rámci multimediálního projektu studenti nových médií vytvoří týmy kolem reálných projektů pro reálné klienty a v průběhu jednoho semestru každý tým jeden takovýto projekt řeší. Týmy svůj postup průběžně konzultují s klientem a garantem předmětu a několikrát za semestr jej prezentují i ostatním týmům v rámci vzájemného sdílení zkušeností. Nabídka projektů je každý rok jiná a jejich témata jsou definována dle aktuálních společenských potřeb. Svým zaměřením pokrývají celou šíři novomediálního oboru.
Poslední úprava: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
Cíl předmětu

Multimediální projekty jsou realizovány vždy v návaznosti na aktuální nabídku projektů, která se zveřejňuje nejpozději v den úvodního setkání (tzv. burzy projektů). Zadání projektů jsou formulována tak, aby dávala prostor pro vlastní invenci a návrh řešení (ve spolupráci se zákazníkem). Týmy k projektům se formují na burze: proberte se spolužáky, jakým způsobem byste projekt chtěli nebo mohli řešit, přispět k jeho úspěšnému dokončení, co byste si chtěli vyzkoušet nebo se naučit.

Pokud se (například ze zdravotních důvodů) nemůžete úvodní burzy projektů účastnit, domluvte se s některým ze spolužáků, aby vás při rozdělování do týmů na místě zastoupil, nebo vzal s sebou mezi ostatní na telefonu. Zpětně se hledání projektu řeší hůř a projekty mívají naplněné horní limity počtu řešitelů.

Každý tým má pravě jednoho vedoucího, který jej řídí, koordinuje a rozděluje úkoly. Vedoucí týmu za tým rovněž komunikuje navenek (směrem ke klientovi i garantovi předmětu). Prvním úkolem vedoucího týmu je poslat garantovi předmětu co nejdříve (ideálně ihned po burze) email se složením týmu a vybraným projektem. Jako odpověď dostane kontakt na klienta, s nímž za tým domluví první setkání, z něhož vzejde návrh řešení projektu (více viz sylabus níže).

Předmět je otevřen i studentům mimo Studia Nových Médií, nemohou však plnit roli vedoucího týmu a je zcela zásadní, aby byli na úvodní burze projektů.

Chcete na burzu přijít s vlastním projektem a řešit ho? Jde to! Ale ne bez pravidel. Každý projekt potřebuje mantinely a jasný cíl. Vyjma zvláštních (a individuálně dohodnutých) případů potřebujete konkrétního zákazníka, kterému bude projekt šit na míru, bude s ním pravidelně konzultován a kterému bude výstup projektu nakonec ideálně i sloužit. Zákazníkem by neměl být váš zaměstnavatel - takový projekt je ale teoreticky možné nabídnout ostatním. Chceme, aby se projekty vyznačovaly nějakou mírou tvůrčí a organizační svobody a vaší invence - aby výsledkem bylo něco, pod čím se budete cítit podepsáni. Neakceptujeme tedy projekty, kde byste hráli roli subdodavatelů nějaké rovnou příliš konkrétně definované činnosti ("budeme ořezávat fotky", "budeme vyplňovat položky v databázi"). Projekty umělecké postrádající jasného zákazníka musí směřovat k nějakému konkrétnímu, formálnímu způsobu prezentace (galerie, výstava, festival, instalace..), který bude domluvený předem a pomůže mantinely nastavit. MMP nejsou sólo aktivita, tedy nejprve zjistěte, zda Váš nápad má mezi spolužáky nějaký ohlas. Pokud mít bude, alespoň týden před burzou se mi ozvěte na jakub.sedlacek@ff.cuni.cz a budeme řešit dál.

Poslední úprava: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
Podmínky zakončení předmětu

Úspěšné zakončení předmětu předpokládá zapojení studujících po celou dobu realizace projektu, průběžné předkládání dílčích výstupů, pravidelnou komunikaci s klientem i garantem předmětu a průběžné zohledňování poskytované zpětné vazby při realizaci projektu.

Účast na úvodní burze projektů, průběžné prezentaci postupu v polovině i závěrečném neveřejném a následně veřejném vystoupení je povinná pro všechny členy týmu a absenci na nich lze omluvit pouze ve výjimečných případech (prezentací je, po domluvě, možné se účastnit přes Zoom). Stanovené termíny a pokyny jsou závazné pro všechny studující a jejich nedodržení či nerespektování povede k zápisu výsledné atestace "nevyhověl(a)".

Konzultační schůzky s garantem předmětu proběhnou hybridně v učebně a na Zoomu.

Závěrečné podklady projektu musí být předloženy v odpovídající formě nejpozději v termínu uvedeném na konci harmonogramu.

Poslední úprava: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
Literatura

DAVIS, B.: 97 klíčových znalostí projektového manažera: Zkušenosti expertů z praxe. Computer Press, Praha 2010

BULÍČKOVÁ, S., VLASÁK, R.: Základy projektování informačních systémů, Karolinum Praha 2004

DVOŘÁK, D.: Řízení projektů: Nejlepší praktiky s ukázkami v Microsoft Office, Computer Press Praha 2008

TAYLOR, J.: Začínáme řídit projekty, Computer Press Praha 2007

Manuály a tutoriály s ohledem na charakter zpracovávaného projektu.

Poslední úprava: Paštěka Václav, Mgr. (19.09.2022)
Sylabus

Harmonogram předmětu (a závazné termíny vážící se k jednotlivým krokům)

Předmět je v rozvrhu obvykle vypsán jako velmi dlouhý blok, ale skutečně dlouhé jsou pouze prezentace v polovině, závěrečné neveřejné a nakonec závěrečné veřejné (které se ale konají večer mimo rozvrh). Zbytek termínů slouží pro individuální konzultace týmů s garantem předmětu, kterých se povinně účastní pouze vedoucí týmů.

I. návrh řešení projektu: Každý zformovaný tým prostřednictvím svého vedoucího předloží garantovi předmětu návrh řešení projektu, ve kterém budou jednoznačně rozděleny role jednotlivých účastníků, bude specifikováno jejich konkrétní zapojení do projektu a svěřená zodpovědnost (každý tým má pravě jednoho vedoucího). Návrh dále bude obsahovat promyšlený projektový plán (připravený v návaznosti na harmonogram předmětu), ze kterého bude jednoznačně patrné, co bude týmem vytvořeno a doručeno k jakému termínu. Dokument ve své nejobsáhlejší části odpovídající formou nabídne podrobný popis týmového návrhu řešení projektu. Dokument musí být doplněn o dvě předepsané přílohy (harmonogram a časovou osu).

Návrh řešení projektu není jednostranným vyjádřením představy týmu o možném řešení, nýbrž se jedná o jednotný, s garantem projektu prodiskutovaný a klientem odsouhlasený promyšlený plán (tým se musí před jeho vypracováním alespoň jednou setkat s klientem), který má jasně pojmenováné cíle i to, jakým způsobem jich bude dosaženo.

(Pokud není návrh řešení projektu předložen včas, v odpovídající podobě, není schválený klientem nebo jiným závažným způsobem nevyhovuje, garant předmětu jej může ukončit a projekt neprodleně rozpustit. V případě, že návrh obsahuje drobné nedostatky, které může tým na základě ústní zpětné vazby dopracovat, vstupuje do hry deadline pro předložení přepracovaného návrhu řešení projektu, týden po deadlinu původním.)

II. ústní zpětná vazba (online): Každý řešený projekt obdrží ústní zpětnou vazbu zvlášt od garanta předmětu na návrh řešení projektu. Účast je povinná pro vedoucí týmu, přesný čas si rezervuje vedoucí týmu v příslušném dokumentu.

III. povinná konzultace (online): Každý řešený projekt se musí zúčastnit konzultace s garantem předmětu k postupu řešení projektu. Účast je povinná pro vedoucí týmu, přesný čas si rezervuje vedoucí týmu v příslušném dokumentu.

IV. prezentace postupu projektu "v polovině": Každý tým vystoupí na tomto průběžném setkání a formou prezentace představí ostatním týmům v detailu svůj dosavadní postup při řešení projektu i úkoly, které mají ještě před sebou. Po vystoupení každého týmu následuje diskuse. Účast je povinná pro všechny členy týmu.

V. a VI. povinná konzultace (online): Každý řešený projekt se musí zúčastnit konzultace s garantem předmětu k postupu řešení projektu. Účast je povinná pro vedoucí týmu, přesný čas si rezervuje vedoucí týmu v příslušném dokumentu.

VII. závěrečná neveřejná prezentace: Každý tým vystoupí na závěrečných neveřejných prezentacích a formou prezentace představí ostatním studujícím svůj projekt a jeho výsledky. Po vystoupení každého týmu následuje diskuse. Účast je povinná pro všechny členy týmu.

VIII. závěřečná veřejná prezentace: Každý tým vystoupí na závěrečných veřejných prezentacích a formou prezentace představí ostatním studujícím, absolventům, oborovým přátelům, klientům i veřejnosti svůj projekt a jeho výsledky. Po každém vystoupení následuje 5 minut pro dotazy z publika a moderátora. Členové týmu se dostaví s půlhodinovým předstihem na místo a finální verzi prezentace budou mít s sebou na flashdisku.

IX. odevzdání kompletních podkladů pro zveřejnění projektu & získání atestace: Kompletní podklady musí být vypracovány podle definované šablony a doručeny popsaným způsobem ve stanoveném termínu, aby mohl tým získat atestaci.

Poslední úprava: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK