|
|
|
||
V rámci multimediálního projektu studenti nových médií vytvoří týmy kolem reálných projektů pro reálné klienty a v průběhu jednoho semestru každý tým jeden takovýto projekt řeší. Týmy svůj postup průběžně konzultují s klientem a garantem předmětu a několikrát za semestr jej prezentují i ostatním týmům v rámci vzájemného sdílení zkušeností. Nabídka projektů je každý rok jiná a jejich témata jsou definována dle aktuálních společenských potřeb. Svým zaměřením pokrývají celou šíři novomediálního oboru.
Poslední úprava: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
|
|
||
Multimediální projekty jsou realizovány vždy v návaznosti na aktuální nabídku projektů, která se zveřejňuje nejpozději v den úvodního setkání (tzv. burzy projektů). Zadání projektů jsou formulována tak, aby dávala prostor pro vlastní invenci a návrh řešení (ve spolupráci se zákazníkem). Týmy k projektům se formují na burze: proberte se spolužáky, jakým způsobem byste projekt chtěli nebo mohli řešit, přispět k jeho úspěšnému dokončení, co byste si chtěli vyzkoušet nebo se naučit. Pokud se (například ze zdravotních důvodů) nemůžete úvodní burzy projektů účastnit, domluvte se s některým ze spolužáků, aby vás při rozdělování do týmů na místě zastoupil, nebo vzal s sebou mezi ostatní na telefonu. Zpětně se hledání projektu řeší hůř a projekty mívají naplněné horní limity počtu řešitelů. Každý tým má pravě jednoho vedoucího, který jej řídí, koordinuje a rozděluje úkoly. Vedoucí týmu za tým rovněž komunikuje navenek (směrem ke klientovi i garantovi předmětu). Prvním úkolem vedoucího týmu je poslat garantovi předmětu co nejdříve (ideálně ihned po burze) email se složením týmu a vybraným projektem. Jako odpověď dostane kontakt na klienta, s nímž za tým domluví první setkání, z něhož vzejde návrh řešení projektu (více viz sylabus níže). Předmět je otevřen i studentům mimo Studia Nových Médií, nemohou však plnit roli vedoucího týmu a je zcela zásadní, aby byli na úvodní burze projektů. Chcete na burzu přijít s vlastním projektem a řešit ho? Jde to! Ale ne bez pravidel. Každý projekt potřebuje mantinely a jasný cíl. Vyjma zvláštních (a individuálně dohodnutých) případů potřebujete konkrétního zákazníka, kterému bude projekt šit na míru, bude s ním pravidelně konzultován a kterému bude výstup projektu nakonec ideálně i sloužit. Zákazníkem by neměl být váš zaměstnavatel - takový projekt je ale teoreticky možné nabídnout ostatním. Chceme, aby se projekty vyznačovaly nějakou mírou tvůrčí a organizační svobody a vaší invence - aby výsledkem bylo něco, pod čím se budete cítit podepsáni. Neakceptujeme tedy projekty, kde byste hráli roli subdodavatelů nějaké rovnou příliš konkrétně definované činnosti ("budeme ořezávat fotky", "budeme vyplňovat položky v databázi"). Projekty umělecké postrádající jasného zákazníka musí směřovat k nějakému konkrétnímu, formálnímu způsobu prezentace (galerie, výstava, festival, instalace..), který bude domluvený předem a pomůže mantinely nastavit. MMP nejsou sólo aktivita, tedy nejprve zjistěte, zda Váš nápad má mezi spolužáky nějaký ohlas. Pokud mít bude, alespoň týden před burzou se mi ozvěte na jakub.sedlacek@ff.cuni.cz a budeme řešit dál. Poslední úprava: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
|
|
||
Úspěšné zakončení předmětu předpokládá zapojení studujících po celou dobu realizace projektu, průběžné předkládání dílčích výstupů, pravidelnou komunikaci s klientem i garantem předmětu a průběžné zohledňování poskytované zpětné vazby při realizaci projektu. Účast na úvodní burze projektů, průběžné prezentaci postupu v polovině i závěrečném neveřejném a následně veřejném vystoupení je povinná pro všechny členy týmu a absenci na nich lze omluvit pouze ve výjimečných případech (prezentací je, po domluvě, možné se účastnit přes Zoom). Stanovené termíny a pokyny jsou závazné pro všechny studující a jejich nedodržení či nerespektování povede k zápisu výsledné atestace "nevyhověl(a)". Závěrečné podklady projektu musí být předloženy v odpovídající formě nejpozději v termínu uvedeném na konci harmonogramu. Poslední úprava: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
|
|
||
DAVIS, B.: 97 klíčových znalostí projektového manažera: Zkušenosti expertů z praxe. Computer Press, Praha 2010 BULÍČKOVÁ, S., VLASÁK, R.: Základy projektování informačních systémů, Karolinum Praha 2004 DVOŘÁK, D.: Řízení projektů: Nejlepší praktiky s ukázkami v Microsoft Office, Computer Press Praha 2008 TAYLOR, J.: Začínáme řídit projekty, Computer Press Praha 2007 Manuály a tutoriály s ohledem na charakter zpracovávaného projektu. Poslední úprava: Paštěka Václav, Mgr. (19.09.2022)
|
|
||
Harmonogram předmětu (a závazné termíny vážící se k jednotlivým krokům) I. návrh řešení projektu: Každý zformovaný tým prostřednictvím svého vedoucího předloží garantovi předmětu návrh řešení projektu, ve kterém budou jednoznačně rozděleny role jednotlivých účastníků, bude specifikováno jejich konkrétní zapojení do projektu a svěřená zodpovědnost (každý tým má pravě jednoho vedoucího). Návrh dále bude obsahovat promyšlený projektový plán (připravený v návaznosti na harmonogram předmětu), ze kterého bude jednoznačně patrné, co bude týmem vytvořeno a doručeno k jakému termínu. Dokument ve své nejobsáhlejší části odpovídající formou nabídne podrobný popis týmového návrhu řešení projektu. Dokument musí být doplněn o dvě předepsané přílohy (harmonogram a časovou osu). II. ústní zpětná vazba (online): Každý řešený projekt obdrží ústní zpětnou vazbu zvlášt od garanta předmětu na návrh řešení projektu. Účast je povinná pro vedoucí týmu, přesný čas si rezervuje vedoucí týmu v příslušném dokumentu. III. povinná konzultace (online): Každý řešený projekt se musí zúčastnit konzultace s garantem předmětu k postupu řešení projektu. Účast je povinná pro vedoucí týmu, přesný čas si rezervuje vedoucí týmu v příslušném dokumentu. IV. prezentace postupu projektu "v polovině": Každý tým vystoupí na tomto průběžném setkání a formou prezentace představí ostatním týmům v detailu svůj dosavadní postup při řešení projektu i úkoly, které mají ještě před sebou. Po vystoupení každého týmu následuje diskuse. Účast je povinná pro všechny členy týmu. V. a VI. povinná konzultace (online): Každý řešený projekt se musí zúčastnit konzultace s garantem předmětu k postupu řešení projektu. Účast je povinná pro vedoucí týmu, přesný čas si rezervuje vedoucí týmu v příslušném dokumentu. VII. závěrečná neveřejná prezentace: Každý tým vystoupí na závěrečných neveřejných prezentacích a formou prezentace představí ostatním studujícím svůj projekt a jeho výsledky. Po vystoupení každého týmu následuje diskuse. Účast je povinná pro všechny členy týmu. VIII. závěřečná veřejná prezentace: Každý tým vystoupí na závěrečných veřejných prezentacích a formou prezentace představí ostatním studujícím, absolventům, oborovým přátelům, klientům i veřejnosti svůj projekt a jeho výsledky. Po každém vystoupení následuje 5 minut pro dotazy z publika a moderátora. Členové týmu se dostaví s půlhodinovým předstihem na místo a finální verzi prezentace budou mít s sebou na flashdisku. IX. odevzdání kompletních podkladů pro zveřejnění projektu & získání atestace: Kompletní podklady musí být vypracovány podle definované šablony a doručeny popsaným způsobem ve stanoveném termínu, aby mohl tým získat atestaci. Poslední úprava: Sedláček Jakub, Mgr., Ph.D. (22.02.2025)
|