|
|
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Karel Thein, Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Karel Thein, Ph.D. (12.09.2023)
Podmínkou získání atestu je pravidelná účast na semináři a prezentace jednoho z textů. Atest nelze získat pouze písemnou formou. |
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Karel Thein, Ph.D. (12.09.2023)
Veškerá literatura je uvedena v sylabu semináře. Texty budou během semestru přístupné přímo v SISu jako soubory PDF. |
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Karel Thein, Ph.D. (01.11.2023)
Upozornění: anglický název odkazuje na texty bez vydaného českého překladu (všechny texty budou během kurzu dostupné přímo v SISu jako PDF) 4. 10. Úvodní představení tématu: Hegelova filosofie umění zahrnující dějiny umění 11. 10. Hegelův odkaz a nové verze (hranic) moderního umění 18. 10. Walter Benjamin, „Umělecké dílo ve věku technické reprodukovatelnosti“; Erwin Panofsky, „Original and Facsimile Reproduction“ = oba texty přiděleny 25. 10. Merleau-Ponty, „Cézannovo pochybování“; Tomáš Murár, „Zrcadlení Cézannem: Poznámka k teorii obrazu u Maurice Merleau-Pontyho“ = oba texty přiděleny 1. 11. Clement Greenberg „Modernistická malba“; Michael Fried, „Modernist Painting and Formal Criticism“ = oba texty přiděleny 8. 11. Rosalind Krauss, „The Originality of the Avant-Garde: A Postmodernist Repetition“ a „Sculpture in the Expanded Field“ = oba texty přiděleny 15. 11. seminář odpadá (Týden humanitních věd) 22. 11. Michael Fried „Umění a objektovost“ = text přidělen 29. 11. Donald Judd, „Specifické objekty“; Petr Rezek, „Proměna plastičnosti“ = oba texty přiděleny 6. 12. Robert Smithson, „The Sedimentation of the Mind: Earth Projects“; Petr Rezek, „Země jako živel a land-art“ = oba texty přiděleny 13. 12. Peter Goldie a Elisabeth Schellekens, „The Chalenge of Conceptual Art“ (1. kap. knihy Who’s Afraid of Conceptual Art?); Wesley D. Cray, „Conceptual Art, Ideas, and Ontology“ = oba texty přiděleny 20. 12. Joseph Kosuth, „Umění následuje filosofii“; Sol LeWitt, „Odstavce o konceptuálním umění“ a „Věty o konceptuálním umění“ = první text přidělen 3. 1. Petr Rezek, „Otázky konceptuálnímu umění“ a „Vztah kritiky ke konceptuálnímu umění“; Roberta Smith, „Conceptual Art: Over, And Yet Everywhere“ = první a třetí text přidělen 10. 1. Petr Rezek, „Setkání s akčními umělci“; Hana Buddeus, „Mezi dokumentem a obrazem. Petr Štembera, Jan Mlčoch, Karel Miller“ = oba texty přiděleny |