PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Sprache durch Kunst - ADE110168
Anglický název: Language through the Art
Zajišťuje: Ústav germánských studií (21-UGS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
Body: 3
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 12 (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Vyučující: Zaker Soltani, M.A.
Třída: A – Mezioborová nabídka VP: Historické vědy
Anotace -
Cílem tohoto semináře je prohloubit jazykové znalosti studentů prostřednictvím zkoumání rakouského a českého výtvarného umění. Důraz je kladen na analýzu, popis a interpretaci malby, grafiky, sochařství a umělecké fotografie. Čtyři jazykové dovednosti (poslech, mluvení, čtení, psaní) jsou trénovány cílenými metodami, jako je analýza a popis obrazu, a zároveň jsou rozšiřovány znalosti o umění a jeho historii.




Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (15.09.2024)
Podmínky zakončení předmětu -

  1. Pravidelná docházka (tolerance 2 absencí)
  2. Aktivní účast (10/100 bodů)
  3. Četba doprovodné literatury k semináři (20/100 bodů)
  4. Prezentace (35/100 bodů)
  5. Text k zamyšlení nad návštěvou muzea (35/100 bodů)

Pro kladné hodnocení předmětu je třeba získat 65 bodů.

.

Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (15.09.2024)
Literatura -

Abraham, Ulf/ Sowa, Hubert 2016: Bild und Text im Unterricht. Grundlagen, Lernszenarien, Praxisbeispiele (1. Auflage).- Seelze: Klett Kallmeyer.

 

Badstübner-Kizik, Camilla 2006: Fremde Sprachen - fremde Künste? Bild- und Musikkunst im interkulturellen Fremdsprachenunterricht. Das Fallbeispiel Deutsch als Fremdsprache in Polen. -Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.

 

Bernstein, Nils/ Lerchner, Charlotte (Hg.) 2014: Ästhetisches Lernen im DaF-/DaZ-Unterricht. Literatur - Theater - Bildende Kunst - Musik – Film.- Göttingen: Universitätsverlag Göttingen.

 

Roll, Heike/Bauer, S. Rupprecht/Okonska, Dorota/Schäfer, Andrea 2017: Sprache durch Kunst: Lehr- und Lernmaterialien für einen fächerübergreifenden Deutsch- und Kunstunterricht. - Münster/New York: Waxmann.

 

Roll, Heike/Bauer, S. Rupprecht/Okonska, Dorota/Schäfer, Andrea 2016: SPRACHE DURCH KUNST. Ästhetisches und sprachliches Lernen im Zusammenspiel von Museum und Schule. – Berlin: Erich Schmidt, S. 29 – 39.

Poslední úprava: Hejhalová Věra, Mgr., Ph.D. (15.09.2024)
Sylabus -

  • Úvod do výtvarného umění: přehled rakouského a českého umění. Významní umělci a umělecké směry
  • Analýza obrazu: techniky analýzy a popisu obrazu
  • Analýza obrazů, grafiky a soch
  • Interpretace obrazu: metody interpretace uměleckých děl
  • Rozvíjení interpretace vybraných uměleckých děl
  • Skupinová práce na přípravě a prezentaci uměleckých témat
  • Okruhy zpětné vazby a diskuse o prezentacích
  • Návštěvy muzeí: Plánovaná Národní galerie Praha, Muchovo muzeum
  • Přímá diskuse a diskuse o uměleckých dílech na místě

Zugang zum Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=17010

Poslední úprava: Soltani Zaker, M.A. (09.10.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK