Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (24.04.2018)
EXKURZE SE ZAPISUJÍ A KONAJÍ V LETNÍM SEMESTRU. Cílem kurzu je rozšířit znalosti posluchačů získané při přednáškách a seminářích. Samotná exkurze probíhá ve třech fázích. V první, přípravné jsou posluchači seznámeni s programem exkurze. Pracují s odbornou literaturou a prakticky uplatňují vědomosti a dovednosti získané v jednotlivých kurzech studia historie. Během exkurze prezentují výsledky své práce a získávají další poznatky. Ve třetí fázi korigují své představy s realitou poznanou v průběhu exkurze. Získané poznatky a dovednosti uplatňují ve svém dalším studiu a v odborné přípravě na povolání vyplývající z profilu absolventa bakalářského studia. Každý rok se vypisuje 5-6 různých domácích i zahraničních exkurzí, z nichž si studenti mohou vybrat. Aktuální exkurze nalenou studenti na http://pages.pedf.cuni.cz/kddd/studenti/historicke-exkurze/aktualni/. Zápis probíhá přes aplikaci http://kddd.eu.
Poslední úprava: SKOPEK/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2014)
This subject is taught in Czech.
Cíl předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (24.04.2018)
Cílem exkurzí je rozšířit znalosti posluchačů získané při přednáškách a seminářích.
Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
ČAPEK, V. a kol. Didaktika dějepisu II, Praha: SPN, 1998.
HOMEROVÁ, M. Jak může vypadat výuka dějepisu v muzeích a skanzenech aneb umí pedagogové využít nabídky této výuky? Učitelské noviny 1997, s. 19-20.
JULÍNEK, S. a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno: MU, 2004.
PETRYL, J. Zkušenosti ze spolupráce školy a muzea při vyučování dějepisu, Praha: SPN, 1962.
PASÁK, T. Muzea a školy. Společenské vědy ve škole, 1987/2, č. 10, s. 281-3.
ŠPÉT, J. - BARTŮŠKA, V. Ke spolupráci muzeí a galerií se školami, Společenské vědy ve škole, 1984/5, č. 5, s. 144-146.
Dále dle tématu exkurze.
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
APEK, V. a kol. Didaktika dějepisu II, Praha: SPN, 1998.
HOMEROVÁ, M. Jak může vypadat výuka dějepisu v muzeích a skanzenech aneb umí pedagogové využít nabídky této výuky? Učitelské noviny 1997, s. 19-20.
JULÍNEK, S. a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno: MU, 2004.
PETRYL, J. Zkušenosti ze spolupráce školy a muzea při vyučování dějepisu, Praha: SPN, 1962.
PASÁK, T. Muzea a školy. Společenské vědy ve škole, 1987/2, č. 10, s. 281-3.
ŠPÉT, J. - BARTŮŠKA, V. Ke spolupráci muzeí a galerií se školami, Společenské vědy ve škole, 1984/5, č. 5, s. 144-146.
Dále dle tématu exkurze.
Metody výuky
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
Výklad vyučujícího, popř. dalších odborníků, a referáty studentů.
Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (24.04.2018)
Aktuální exkurze viz http://pages.pedf.cuni.cz/kddd/studenti/historicke-exkurze/aktualni/.
Vstupní požadavky
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
Žádné.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
Atestace: absolvování minimálně pěti dnů exkurze a přednesení referátu, popř. odevzdání referátu v písemné podobě, pokud ústní podání nebude dostatečné.