Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (26.01.2019)
Předmět rozvíjí algebraické znalosti a dovednosti studentů získané v povinných kurzech a ukazuje jejich možné aplikace v různých typech úloh a projektů, které je možné realizovat se žáky ZŠ a SŠ.
Poslední úprava: STEHLIKO (20.05.2019)
The course develops algebraic knowledge and skills acquired in compulsory courses and shows how they can be used in solutions of various types of problems and projects, some of which can be realised with primary and secondary pupils.
Cíl předmětu
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (22.01.2022)
Cílem předmětu je seznámit studenty s využitím algebraických znalostí a dovedností jako nástroje při řešení úloh v disciplínách, které nejsou "čistě" matematické, a ukázat jim, jak je možné využít tyto znalosti pro přípravu projektů pro žáky ZŠ a SŠ.
Deskriptory
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (22.01.2022)
V případě přechodu na distanční výuku bude kurz probíhat v době, kdy je v rozvrhu, na adrese
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (26.01.2019)
Informace jsou k dispozici v různém rozsahu v řadě publikací, např.
Adámek, J.: Kódování. Praha, SNTL, 1989. Angot, A.: Užitá matematika pro inženýry. Praha, SNTL, 1974. Görkeová, L. a kol.: Zajímavá matematika. Praha: Albatros 1983. Maňas, M.: Teorie her a optimální rozhodování. Praha, SNTL 1974. Nečas, J.: Grafy a jejich použití. Praha, SNTL, 1978. Perelman, J.I.: Zajímavá algebra. Praha: SNTL, 1985. Schmidtmayer, J.: Maticový počet a jeho použití v technice. Praha: SNTL 1974. Schwartz, L.: Matematické metody ve fyzice. Praha, SNTL, 1972.
Metody výuky
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (22.01.2022)
Seminář - pracovní dílna.
Sylabus
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (22.01.2022)
Kurz je zaměřen hlavně na aplikace v technice, fyzice, chemii, biologii, ekologii, zeměpisu, ekonomii a obchodu.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (07.02.2022)
Zpracování dvou témat vybraných studentem po dohodě s vyučujícím písemně (elektronicky), představení jednoho z nich na semináři a kritické zhodnocení jedné aktivity zpracované některým jiným studentem z kurzu.