PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2014/2015
   Přihlásit přes CAS
Výběrový seminář umění 19. a 20. století 1 - KDKU071
Anglický název: Seminar of 19th and 20th Centuries Art 1
Zajišťuje: Ústav dějin křesťanského umění (26-UDKU)
Fakulta: Katolická teologická fakulta
Platnost: od 2014 do 2014
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neomezen (12)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Milan Pech, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Milan Pech, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Milan Pech, Ph.D. (02.08.2016)
Seminar deals with gallery education - consultations in English available. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seminář se letos zaměří na galerijní edukaci.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Milan Pech, Ph.D. (02.08.2016)

Informační zdroje online:

http://www.emuzeum.cz/

http://www.gamuedu.cz/galerijni-a-muzejni-edukace.html

http://www.youmakeart.cz/cs/uma-you-make-art-120c.html

http://www.culturenet.cz/aktuality/nove-edukacni-centrum-galerie-hlavniho-mesta-prahy/n:17590/

Záznam z minikonference o problematice doprovodných programů v muzeích a galeriích, Tranzitdisplay (28.11.2013) Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=DrF8pp0Zotg

HORÁČEK Radek, ZÁLEŠÁK Jan, Aktuální otázky zprostředkování umění: teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova. Brno: Masarykova univerzita, 2007 Dostupné z: http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/vzdelavani/skoly/dilny-pro-pedagogy.aspx

 

Publikace:

BARTLOVÁ Anežka, KRATOCHVÍL Jan, HORÁK Ondřej et al., Pro koho to děláš?, Praha: Transitdisplay 2013

FULKOVÁ Marie, HAJDUŠKOVÁ Lucie, SEHNALÍKOVÁ Vladimíra, Muzejní a galerijní edukace. Vlastní cestou k umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012, Praha: Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2012

FULKOVÁ Marie, HAJDUŠKOVÁ Lucie, SEHNALÍKOVÁ Vladimíra (2012). Galerijní a muzejní edukace I. Vlastní cestou k umění. Praha: Karlova univerzita v Praze a Uměleckoprůmyslové museum v Praze 2012

FULKOVÁ, Marie, JAKUBCOVÁ, Lucie, KITZBERGEROVÁ, Leonora, SEHNALÍKOVÁ, Vladimíra., Galerijní a muzejní edukace II. Umění a kultura ve školním kontextu - učení z umění. Praha: Karlova univerzita v Praze a Uměleckoprůmyslové museum v Praze 2013

Radek Hořáček (rec.), Fulková, Marie; Hajdušková, Lucie,; Sehnalíková, V.; Malovec, Š. M. Fulková, L. Hajdušková, V. Sehnalíková ; Š.Malovec Galerijní a muzejní edukace 1. Vlastní cestou k umění Praha : Univerzita Karlova v Praze, Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze, 2012, in: Výtvarná výchova : časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní, Roč. 53, č. 3 (2013), s. 12-13 1210-3691

FULKOVÁ, M..: Diskurs umění a vzdělávání. Praha Jinočany: Nakladatelství H&H 2008

FULKOVÁ, M.; STRAKER, A.; JAROS, M.: The Empirical Spectator and Gallery Education. The International Journal of Art and Design Education. 2004, 23, č. 1, str. 4-16

FULKOVA, M., TIPTON, T.: Diversifying Discourse: The Influence of Visual Culture on Children´s Parception and Creation of Art. In: Faulkner, D., Coates, E. (Eds.) Exploring Children´s Creative Narratives. Routledge, Tailor & Francis Group 2011

FULKOVÁ, M.: Když se řekne ...vizuální gramotnost. Výtvarná výchova, 2002, 42, č. 4., str. 12-14

HAJDUŠKOVÁ, L.: Chceš se stát superstar? In: Švarcová, E.; Štindl, P.; Iljuk, B. (eds.): Etické a psychologo-pedagogické aspekty práce s dětmi z odlišného sociokulturního prostředí. Hradec Králové: Gaudeamus UHK 2010, str. 70-77

HAZUKOVÁ, H.: Problémy funkčního slovníku učitele ve výtvarné výchově. In: SLAVÍK, J. a kol.: Multidisciplinární komunikace - problém a princip všeobecného vzdělávání. Praha: Universita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2005

HORÁČEK Radek, Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, Akademické nakladatelství Cerm 1998

JANÍK, T., SLAVÍK, J.: Obsah, subjekt a intersubjektivita v oborových didaktikách. In: Pedagogika, roč. LIX, 2009, str.116-136.

KITZBERGEROVÁ, L.: Mezi obrazem a skutečností (disertační práce), Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2007

MAREŠOVÁ Kristýna, Galerijní animace ve školních lavicích. Využití principů galerijní animace ve výuce dějin umění na střední škole (bakalářská práce), Brno, SDU FF MU v Brně 2011. Dostupné z: http://is.muni.cz/th/180074/ff_b/Galerijni_animace_ve_skolnich_lavicich.pdf

NOVOTNÁ Magdalena, Se školkou do galerie: příklady dobré praxe / Visiting galery examples of good practice. Část 1, in: Výtvarná výchova : časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní LIII, 2013, č. 4, s. 14-16 1210-3691

NOVOTNÁ Madgaléna, in: Se školkou do galerie: příklady dobré praxe / Visiting galery examples of good practice. Část 2, in: Výtvarná výchova : časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní LIV, 2014, č. 2, s. 4-6 1210-3691

PREISSOVÁ Violeta, Muzejní a galerijní edukace v procesu vzdělávání dětí (bakalářská práce), Zlín,  Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015, 60 s. Dostupné z: http://hdl.handle.net/10563/33391

PŘIVŘEL Jiří, Galerijní animace v Brně, in: Estetická výchova, 2014, 15. 3. (dostuné z: http://www.estetickavychova.cz/galerijni-animace-v-brne/ )

SCHÖN, D.: Reflective Practitioner. How Professionals Think in Action. New York: Basic Books, 1983

SIEGESMUND, R.: Why Do We Teach Art? Conception of Art Education and Their Justification. Studies in Art Education. Vol. 39, iss.3, Spring 1998. Pp. 197-215

SLAVÍK, J., DYTRTOVÁ, K., FULKOVÁ, M. (2010) Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. Pedagogika, roč. LX, 2010, str. 223-224

SMITH Jeffrey K., The Museum Effect: How Museums, Libraries, and Cultural Institutions Educate and Civilize Society, Lanham, Maryland: Rowman & Littlefield, 2014

ŠOBÁŇOVÁ Petra, Muzejní edukace, Olomouc, PedF Univerzita Palackého v Olomouci 2012. Dostupné z: http://old.kvv.upol.cz/PROJEKTY/vv_ve_svete_souc_um/download/muzejni_edukace.pdf

ŠOBÁŇOVÁ Petra, Muzejní edukace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci 2012

ŠOBÁŇOVÁ Petra, Edukační potenciál muzea.  Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci 2012

ŠOSOVÁ Jitka (rec.), Hlednání lektorské identity, 2014, 17. 1. (dostupné z: http://artalk.cz/2014/01/17/hledani-lektorske-identity/)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK