V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Posláním studijního předmětu propedeutického charakteru Matematika I je dosáhnout jisté úrovně matematických znalostí a
dovedností studentů nezbytné pro řešení vybraných matematických úloh potřebných ke studiu odborných předmětů
zařazených do studijního programu oboru Informační technologie se zaměřením na vzdělávání. Předmět se orientuje na
takové matematické poznatky a postupy, jejichž zvládnutí je nezbytným předpokladem pro práci studentů v navazujících
odborných předmětech jako např. Algoritmizace a programování, Informatika, Fyzika. Některá témata jsou zařazena pro
sjednocení znalostí středoškolské matematiky studentů přicházejících z různých typů škol.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (25.05.2010)
Posláním studijního předmětu propedeutického charakteru Matematika I je dosáhnout jisté úrovně matematických znalostí a dovedností studentů nezbytné pro řešení vybraných matematických úloh potřebných ke studiu odborných předmětů zařazených do studijního programu oboru Informační technologie se zaměřením na vzdělávání. Předmět se orientuje na takové matematické poznatky a postupy, jejichž zvládnutí je nezbytným předpokladem pro práci studentů v navazujících odborných předmětech jako např. Algoritmizace a programování, Informatika, Fyzika. Některá témata jsou zařazena pro sjednocení znalostí středoškolské matematiky studentů přicházejících z různých typů škol.
The aim of this mostly propedeutic character of Mathematics I. is to better prepare students for subjects of approbation. The subject includes themes, that represents base for next subject's study (incl. Programming, Informatics, Physics). Some themes are included to standardize knowledge of high-school mathematics of students from different school types. The subject is orientated on demanded mathematical knowledge and procedures, it's mastering is necessary prerequisite for further student's work in following field subject and it's good starting point for enhance student's competences for using chosen calculating methods and applications the part of discrete mathematics.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2010)
Literatura
COUFAL, J., KLŮFA, J. Učebnice matematiky I. Praha : VŠE 1996.
HRUŠA, K., DLOUHÝ, Z., ROHLÍČEK, J. Úvod do studia matematiky. Praha : SPN, 1997.
KOLÁŘ, J., ŠTĚPÁNKOVÁ, O., CHYTIL, M. Logika, algebry a grafy. Praha : SNTL, 1989.
MATOUŠEK, J., NEŠETŘIL, J. Kapitoly z diskrétní matematiky. Praha : Carolinum, 2000.
POLÁK, J. Přehled středoškolské matematiky. Praha : PROMETHEUS, 1997.
ŠMARDA, B. Lineární algebra. Praha : SPN, 1985.
ŠTĚPÁN, J. Formální logika. Olomouc : FIN, 1995.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2010)
Sylabus -
matematická logika
číselné soustavy, dvojková a šestnáctková soustava, základní operace a převody
teorie množin
rovnice a jejich soustavy, matice a determinanty
vektorová algebra
analytická geometrie v rovině, stereometrie, analytická geometrie v prostoru
funkce, limity, derivace, technický význam derivace
neurčitý a určitý integrál, užití integrálního počtu v technické praxi
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2010)
The aim of this subject is to improve student's knowledge and competences from the field of mathematical logic, numeric systems, sets, operations with numeric and data types, symbolical expressions, functions framework, graphs and projections and to teach them mathematical knowledge in technical practice.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2010)
Podmínky zakončení předmětu
· Příslušné vědomosti ze všech tematických okruhů v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů
· Zkouška se skládá z části písemné a ústní. Písemná část bude mít formu početního řešení příkladů. Úspěšné zvládnutí písemné části je nutným předpokladem pro postoupení k ústní části zkoušky. Ústní část bude zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí v rozsahu výuky.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (01.12.2014)