|
|
|
||
Anotace
Kurz si klade za cíl představit základní přístupy k mediální konstrukci genderu. Zabývá se jí ve vztahu k mediálním
obsahům, publiku a produkci, přičemž specifickou část představují nová média a sociální sítě. Každý blok se
zabývá teoretickou reflexí dané problematiky, představuje také empirická data a příklady z praxe.
Tematické okruhy
1. Média a společnost, funkcionalistické přístupy – liberální, radikální a alternativní perspektivy
2. Média a konstrukce identity
3. Feministické kritiky médií
4. Mediální obsahy
5. Konstrukce genderu v mediálních textech: reklama
6. Konstrukce genderu v mediálních textech: tzv. femininní a maskulinní žánry
7. Konstrukce genderu v mediálních textech: feministická filmová kritika
8. Mediální organizace a politická ekonomie médií
9. Gender a publika
10. Gender a publika: metody výzkumu
11. Konzumace mediálních obsahů: genderová socializace a pohádky
12. Konzumace mediálních obsahů: žánry sci-fi, fantasy, postapo a komiks
13. Konzumace mediálních obsahů: kult hvězd, fanouškovství a fandom
14. Nová média, sociální sítě a počítačové hry
Poslední úprava: Macková Kristýna, Mgr. (22.02.2019)
|
|
||
Povinná:
ZOONEN, VAN L. Feminist Media Studies. London: SAGE, 1994. ISBN: 0803985541. Vybrané kapitoly. HAMMER, R., KELLNER, D. (eds.) Media/Cultural Studies. New York: Peter Lang Publishing, 2009. ISBN: 9781433107016. Vybrané kapitoly. LEVINE, e. (ed.) Cupcakes, Pinterest, and Ladyporn: Feminized Popular Culture in the Early Twenty-First Century. Urbana, Chicago, Springfield: University of Illinois Press, 2015. ISBN: 9780252039577. Vybrané kapitoly. Morley, D. Television Audiences & Cultural Studies. London: Routledge, 1992. ISBN: 0203398351. Vybrané kapitoly. DINES, G., HUMES, J. M. (eds.) Gender, Race, and Class in Media: A Critical Reader. Los Angeles, London, New Delhi: SAGE, 2015. ISBN: 9781452259062. Vybrané kapitoly. Doporučená: CURRAN, J., GUREVITCH, M. (eds.) Mass Media and Society. New York: Bloomsbury Publishing, 1996. ISBN: 9780340884997. GOFFMAN, E. Gender Advertisements. New York: Harper and Row Publishers, 1976. ISBN: 9780333239537. BRUNSDON, CH. The Feminist, the Housewife, and the Soap Opera. Oxford: Oxford University Press, 2000. ISBN: 9780198159810. BRUIN DE, M., ROSS, K. (eds.) Gender and Newsroom Cultures: Identities at Work. Cresskill, New Jersey: Hampton Press, 2004. ISBN: 9781572735880. THORNHAM, S. (ed.) Feminist Film Theory: A Reader. New York: NYU Press, 1999. ISBN: 9780814782446. Poslední úprava: Macková Kristýna, Mgr. (27.02.2019)
|