PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Doktorský seminář II. - YDP002
Anglický název: Doctoral Seminar II.
Zajišťuje: Doktorský program Sociální práce (24-DSPSP)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2024
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/8, Z [HS]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. Monika Bosá, Ph.D.
prof. Walter Lorenz, M.Sc., Ph.D.
doc. PhDr. Zuzana Havrdová, CSc.
Vyučující: PhDr. Eva Dragomirecká, Ph.D.
doc. PhDr. Zuzana Havrdová, CSc.
doc. PhDr. Oldřich Matoušek
Prerekvizity : YDP001
Je prerekvizitou pro: YDP003
Anotace -
Ve druhém roce seminář navazuje na předchozí prezentace. Studentky a studenti jsou podporování v hlubší argumentaci svých výzkumných záměrů. Obsahem prezentace na doktorském semináři II. je komentovaná a argumentovaná formulace cílů a výzkumných otázek a strategie tvorby výzkumných dat a výběr informantů/participantů/ vzorku pro realizaci výzkumu Seminář je organizován jako společná minikonference moderovaná vyučujícím, na níž studenti prezentují svůj postup při řešení disertačního projektu a získávají zpětnou vazbu od svých kolegů. Záměrem je společně se seznámit s různými fázemi a úrovněmi vědecké práce a prezentace vědeckých výstupů a získat zkušenosti s vědeckou diskusí. Od druhého ročníku jsou semináře společné pro všechny studující tak, aby bylo možno mezi studentkami a studenty sdílení zkušeností v různých fázích práce na dizertaci. Předpokládáme postupné využívání mentorské podpory studentů vyšších ročníků pro prezentující v dřívějších fázích doktorského studia, což zvýší vědecké a akademické dovednosti jak studentů prezentujících svůj vědecký pokrok, tak těch, kteří poskytují mentorskou podporu. Je-li to nutné, výuka může proběhnout online v MS Teams.
Poslední úprava: Jeníčková Jana, Ing., Ph.D. (27.01.2025)
Podmínky zakončení předmětu

Aktivní účast v diskuzích

Poslední úprava: Andělová Michaela, Bc. (23.03.2023)
Literatura

Povinná:

  • Ashton, N.A., Kusch, M., McKenna, R., & Sodoma, K.A. (Eds.). . Social Epistemology and Relativism (1st ed.). : Routledge, 2020, s. ISBN .
  • Kuhn, Thomas S.. Struktura vědeckých revolucí. Praha: OIKOYMENH, 2022, 253 s. ISBN 978-80-7298-600-2.
  • Popper, Karl R.. Logika vědeckého bádání. Praha: Oikoymenh, 1997, 617 s. ISBN 80-86005-45-3.
  • Szapuová, Marianna. Situovaná veda : podoby a kontexty tvorby poznania. Bratislava: Centrum rodových štúdií, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, 2009, 318 s. ISBN 978-80-969389-7-1.
  • Citujeme s knihovnou aneb 10 citačních otázek ve spolupráci s Citace.com. Brno: Citace.com, 2019 [online]. Dostupné z: https://www.pablikado.cz/flowpaper/php/simple_document.php?subfolder=11/206066/JUAD5KSe86LekyZJ/&doc=plnyText.pdf
  • Singh, S.(2019).How Do You Analyse Sources in Academic Writing?:A Useful Guide for Undergraduates [online]. Dostupné z: https://owlcation.com/humanities/How-To-Analyze-A-Source-In-History-For-Highschoolers
  • Šanderová, Jadwiga, Miltová, Alena. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách : několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005, 209 s. ISBN 80-86429-40-7.

Doporučená:

  • Audi, R. The Sources of Knowledge. In Moser, Paul K. (ed.). The Oxford handbook of epistemology . Oxford: Oxford University Press, 2002, s. 71-94. ISBN 978-0-19-530170-0..
  • Berger, Peter L. Luckmann, Thomas. Sociální konstrukce reality : pojednání o sociologii vědění. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999, 214 s. ISBN 8085959461.
  • Fay, Brian. Současná filosofie sociálních věd : multikulturní přístup. Praha: SLON, 2002, 324 s. ISBN 80-86429-10-5.
  • Popper, Karl. Conjectures and refutations : the growth of scientific knowledge. London: Routledge Classics, 2002, 582 s. ISBN 9780415285940.
  • Single Boyle, P. . Demystifiying Dissertation Writing : A Streamlined Process from Choice of Topic to Final Text. . Virginia: Stylus Publishing, LLC. , 2009, 201 s. ISBN 978-1-57922-313-7.

Poslední úprava: Andělová Michaela, Bc. (17.03.2023)
Požadavky ke zkoušce

Prezentace odevzdaná po absolvované rozpravě a schválená školitelem (v případě potřeby po zapracování komentářů z diskuze).

Poslední úprava: Andělová Michaela, Bc. (23.03.2023)
Sylabus

Povinná: ASHTON, N.A., KUSCH, M., MCKENNA, R., & SODOMA, K.A. (EDS.). Social Epistemology and Relativism. Routledge, 2020, ISBN 0-429-58127-0 KUHN, THOMAS S.. Struktura vědeckých revolucí. Praha: OIKOYMENH, 2022, 253 s. ISBN 978-80-7298-600-2. POPPER, KARL R.. Logika vědeckého bádání. Praha: Oikoymenh, 1997, 617 s. ISBN 80-86005-45-3. SZAPUOVÁ, MARIANNA. Situovaná veda: podoby a kontexty tvorby poznania. Bratislava: Centrum rodových štúdií, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, 2009, 318 s. ISBN 978-80-969389-7-1. Citujeme s knihovnou aneb 10 citačních otázek ve spolupráci s Citace.com. Brno: Citace.com, 2019 [online]. Dostupné z: https://www.pablikado.cz/flowpaper/php/simple_document.php?subfolder=11/206066/JUAD5KSe86LekyZJ/&doc=plnyText.pdf SINGH, S. (2019). How Do You Analyse Sources in Academic Writing?:A Useful Guide for Highschoolers and Undergraduates [online]. Dostupné z: https://owlcation.com/humanities/How-To-Analyze-A-Source-In-History-For-Highschoolers ŠANDEROVÁ, JADWIGA, MILTOVÁ, ALENA. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007, 209 s. ISBN 80-86429-40-7.

Doporučená: AUDI, R.. The Sources of Knowledge. In MOSER, PAUL K. (ED.). The Oxford handbook of epistemology. Oxford: Oxford University Press, 2002, s. -. ISBN 978-0-19-530170-0. BERGER, PETER L. LUCKMANN, THOMAS. Sociální konstrukce reality: pojednání o sociologii vědění. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999, 214 s. ISBN 8085959461. FAY, BRIAN. Současná filosofie sociálních věd: multikulturní přístup. Praha: SLON, 2002, 324 s. ISBN 80-86429-10-5. POPPER, KARL. Conjectures and refutations : the growth of scientific knowledge. London: Routledge Classics, 2002, 582 s. ISBN 9780415285940. SINGLE BOYLE, P. . Demystifiying Dissertation Writing : A Streamlined Process from Choice of Topic to Final Text. Virginia: Stylus Publishing , LLC., 201 s. ISBN 978-1-57922-313-7.

Poslední úprava: Jeníčková Jana, Ing., Ph.D. (27.01.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK