|
|
|
||
Předmět prohlubuje znalosti o vybraných metodologických tématech v návaznosti na aktuálně řešené disertační projekty. Předmět probíhá formou seminářů, domácích úkolů, prezentací, formou individuálních konzultací a řízené četby. Seminář je aktuálně postaven na čtení stěžejních textů, jež se vztahují k základním přístupům a metodám sběru a analýzy dat zejména v kvalitativním sociologickém výzkumu.
Forma výuky: Výuka probíhá formou blokových setkání od 14:30 do 17:20. V průběhu ZS je to: 10/10, 24/10, 7/11, 21/1, 5/12, 19/12. Data setkání od ledna 2024 budou oznámena 8 týdnů předem.
V těchto termínech zároveň probíhá doktorský seminář. Práce v metodologickýh seminářích a v doktorském semináři se bude propojovat.
Poslední úprava: Pospíšilová Tereza, doc. PhDr., Ph.D. (17.09.2023)
|
|
||
Seznam knih/Osnova předmětu FLYVBJERG, Bent. 2011. „Case Study,“ in Norman K. Denzin a Yvonna S. Lincoln (eds). The Sage Handbook of Qualitative Research. Thousand Oaks, CA: SAGE (4th edition), 2011. FLYVBJERG, Bent. Rationality and Power: Democracy in Practice. Chicago: University of Chicago Press, 1998. GLASER, G. Barney - STRAUSS, Anselm L. The Discovery of Grounded Theory. London: Wiedenfeld a Nicolson, 1967. CHARMAZ, Kathy. Constructing Grounded Theory. Thousand Oaks: SAGE, 2006. MILES, Matthew B. – HUBERMAN, A. Michael. An expanded sourcebook: Qualitative data analysis. Thousand Oaks: SAGE (2nd edition), 1994. S. 1 – 170 (s důrazem na kapitoly 5 a 6). STRAUSS, Anselm L. – CORBINOVÁ, Juliet. Základy kvalitativního výzkumu: Postupy, techniky, metody zakotvené teorie. Boskovice: Nakladatelství Albert, 1999. YIN, Robert K. Case study research: design and methods. Beverly Hills: SAGE (4th edition), 2009. THORNBERG, R. – CHARMAZ, K. Grounded theory and theoretical coding. In Flick, U. The SAGE handbook of qualitative data analysis (pp. 153-169). London: SAGE, 2014. Poslední úprava: Pospíšilová Tereza, doc. PhDr., Ph.D. (17.09.2023)
|