|
|
|
||
V rámci tohoto semináře budou mít zájemci možnost nahlédnout pod pokličku psychologických výzkumů z různých oblastí (vývojová psychologie, evoluční psychologie, sociální kognice, neverbální chování, aj.) a na nich postavených teorií. Nebude probíhat formou teoretických či metodologických přednášek (předchozí orientace v psychologických teoriích a znalost metodologie psychologických výzkumů je tudíž vítána). Důraz je v tomto semináři kladen na vyučujícím provázené čtení, studium a kritické zhodnocení odborných článků/textů a na realizaci diskuse s cílem podpořit samostatnost studenta v aplikaci studovaných aspektů realizace výzkumu pro potřeby vlastního bakalářského výzkumu. Každý tematický blok semináře je hodnocen zvlášť. Celkové hodnocení práce studenta v semináři je váženou výslednicí práce v průběhu celého seminárního cyklu. Tento seminář je určen studentům se zájmem o psychologický výzkum. Velmi dobře navazuje na přednáškové cykly věnované
metodologii výzkumu ve společenských vědách a přednáškám k základním oblastem studia v psychologii. Poslední úprava: Bártová Klára, Mgr., Ph.D. (01.02.2021)
|
|
||
Cílem semináře je představit, vysvětlit a na konkrétních příkladech v rámci realizace výzkumu na poli společenských věd demonstrovat experiment. Experiment je představen jako konkrétní podoba designu a realizace výzkumu ve společenských vědách, konkrétně, v psychologii. Využití experimentu je proto v rámci semináře akcentováno jako metoda uplatněná v rámci psychologického výzkumu. Poslední úprava: Bártová Klára, Mgr., Ph.D. (05.02.2020)
|
|
||
Atestace: a) 70% docházka Poslední úprava: Bártová Klára, Mgr., Ph.D. (05.02.2020)
|
|
||
Výuka v semináři probíhá formou tematických bloků. Každý blok má: 1) teoretickou (přednáškovou) část, ve které je studentům stručně představena konkrétní tematická oblast, v níž nachází experiment uplatnění 2) praktickou část, ve které mají studenti možnost seznámit se s konkrétními podobami již realizovaného experimentálního výzkumu v rámci vybrané tematické oblasti a následně uplatnění vybraných postupů procvičit. Výběr témat pro výukové bloky je záměrně svazován s odborným zaměřením vyučujících a jejich výzkumnými aktivitami. Důraz je v tomto semináři kladen na vyučujícím provázené čtení, studium a kritické zhodnocení odborných článků/textů a na realizaci diskuse s cílem podpořit samostatnost studenta v aplikaci studovaných aspektů realizace výzkumu pro potřeby vlastního bakalářského výzkumu. Odkaz na kurz v Moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=10897
Poslední úprava: Bártová Klára, Mgr., Ph.D. (22.03.2023)
|
|
||
Seminář je veden 4 vyučujícími (K. Bártová, K. Prikrylová, L. Martinec Nováková, L. Hejtmánek), každý z nich v průběhu čtyř jemu vyhrazených po sobě jdoucích hodin krátce představí oblast svého výzkumného zájmu a poté vybere studentům relevantní texty k prostudování a následné diskusi. Podmínkou je, aby si studenti na následující hodinu texty přečetli a splnili případné požadované úkoly, jež se jich týkají. Na konci bloku každého vyučujícího píší studenti krátký test. Poslední úprava: Bártová Klára, Mgr., Ph.D. (09.02.2024)
|
|
||
Studijní ltieratura: Poslední úprava: Bártová Klára, Mgr., Ph.D. (05.02.2020)
|