Kurz studentům poskytne základní vstupní znalost v oblasti studií počítačových her – oboru ludologie, se zaměřením na rozbor počítačových her jako svébytné mediální a umělecké formy.
Poslední úprava: Říha Daniel, PhDr., Ph.D. (10.01.2022)
This course introduces students to the area of computer game studies, discipline of ludology, where computer games are recognized as an independent media and art form.
Poslední úprava: Říha Daniel, PhDr., Ph.D. (10.01.2022)
Podmínky zakončení předmětu
Záverečná práce v kombinaci s testem.
Poslední úprava: Říha Daniel, PhDr., Ph.D. (10.01.2022)
Literatura
Povinná:
AARSETH, Espen. Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. : The Johns Hopkins University Press, 1997, s. ISBN .
HUIZINGA, Johan. Homo Ludens. : Nakladatelství Studia Ypsilon, 1971, s. ISBN .
JUUL, Jesper. Half-Real: Video Games between Real Rules and Fictional Worlds. : MIT Press, 2005, s. ISBN .
MÄYRÄ, Frans. An Introduction to Game Studies. Londýn: Sage, 2008, s. ISBN .
CLARKE, A. and G. MITCHELL, G. (eds.). Videogames and Art. : Intellect Publishing, 2007, s. ISBN .
Doporučená:
RAESSENS, J. and J. GOLDSTEIN. Handbook of Computer Game Studies. : MIT Press, 2005, s. ISBN .
RYAN, M.L.. Beyond Myth and Metaphor: The Case of Narrative in Digital Media. In Game Studies. 1 (2001): -.
STOCKBURGER, Axel. The Rendered Arena: Modalities of Space in Video and Computer Games. : VDM Verlag, 2009, s. ISBN .
STRAUSS, W. and M. FLEISCHMANN. The Art of the Thinking Space: A Space Filled with Data. In Digital Creativity. (2020): -.
SOKOL, Jan. Hra. In SOKOL, Jan. Malá filosofie člověka . Praha: Vyšehrad, 2010, s. 74-78. ISBN ..
FRASCA, Gonzalo. Ludology Meets Narratology: Similitude and differences between (video)games and narrative. In Ludology.org. (1999): -.
FINK, E.. Hra jako symbol světa. Praha: Český spisovatel, 1993, s. ISBN .
ESKELINEN, Marku. The Gaming Situation. In Game Studies. 1 (2001): -.
Poslední úprava: Říha Daniel, PhDr., Ph.D. (10.01.2022)
Sylabus
1) Základy pro studium počítačových her 2) Vizuální média a médium počítačových her 3) Počítačové hry jako simulace 4) Rozhraní počítačových her 5) Procedurální rétorika 6) Ludologický přístup studia počítačových her 7) Narativní metody studia počítačových her 8) Vývoj oboru po debatě směrů (naratologický vs. ludologický) 9) Problematika herního prostoru 10) Etický design v počítačových hrách 11) Počítačové hry jako kategorie umění 12) Seriózní hry 13) Virtuální a rozšířená realita (VR/AR/XR)
Poslední úprava: Říha Daniel, PhDr., Ph.D. (10.01.2022)