PředmětyPředměty(verze: 978)
Předmět, akademický rok 2025/2026
   Přihlásit přes CAS
AJ - Intermediate - YBEC008
Anglický název: AJ - Intermediate
Zajišťuje: Program SHV - Modul jazyků a literatury (24-KO)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2025
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/2, KZ [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / 40 (40)
letní:neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: 5
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět pro jiné fakulty
předmět lze zapsat opakovaně
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Irma Hvorecká, Ph.D.
Vyučující: Irma Hvorecká, Ph.D.
Korekvizity : {Kurz není určen pro studující cizojazyčných studijních programů.}
Anotace
Kurs pro středně pokročilé studenty, který celkově prohlubuje jazykovou kompetenci v angličtině. Cílem kursu je upevňovat již získané gramatické návyky a tematicky rozvíjet slovní zásobu z nejrůznějších oblastí. Důraz je kladen především na přesnost vyjadřování, rozvíjení schopnosti rozumět slyšenému textu i na postupné osvojování celkové gramatické struktury angličtiny. Student má možnost se zapsat do kurzu opakovaně během studia, protože obsah kurzu se mění. Pokud si nejste jistý svou jazykovou úrovní, ověřte si ji testem na adrese https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=18051
Poslední úprava: Hvorecká Irma, Ph.D. (16.09.2025)
Sylabus

The content of the course changes every semester. Students do not need to buy the books listed below.

Regular in-class sylabus

Témata:
1) Reading: A literary extract- skim reading; scanning. Expressions in context. Speaking: Stimulus-based discussion.
2) Grammar: Present tense forms. Writing: Choosing the right tense. Speaking: Telling a story - stimulus-based discussion.
3) Listening: Top-down listening skills. Speaking: Descriptions, uses of phrasal verbs
4) Writing: using factual information. Short story: sequencing of tenses. Reading: a short story, ordering paragraphs.
5) Grammar: Narrative tenses. Reading: words and meanings; questions, multiple choice. Speaking: Giving an account.
6) Grammar: Text linking elements. Speaking: compound sentences, fluency of oral performance.
7) Integrated practice.
8) Grammar: reported speech - forms and use. Listening: Dialogues. Speaking: Stimulus-based discussion, negotiating.
9) Writing: Formal expressions in context, prepositional phrases. 
10) Grammar: Compound and complex sentences. Conjunctions.
11) Listening: Idioms in context; word stress. Listening to narratives. Reading: Phrasal verbs in context.
12) Listening: Taking notes; ordering information. Speaking: Stimulus based discussion, presenting/justifying opinions.
13) Integrated practice.

Studijní literatura:
* Povinná:

Roberts R., Buchanan H. Pathare E. Navigate Intermediate B1+: Coursebook with DVD-ROM and OOSP Pack. Oxford University Press, 2015. ISBN: 0194566625.

Alden E., Sayer M. Navigate Intermediate B1+: Workbook with CD (without key). Oxford University Press, 2015. ISBN: 019456665X.

 Krantz K., Roberts R. Navigate: Upper-intermediate B2: Coursebook with DVD and Oxford Online Skills Program. Oxford University Press, 2015. ISBN: 0194566757.

 Krantz K., Roberts R. Navigate: Upper Intermediate B2: Workbook without Key with Audio. Oxford University Press, 2016. ISBN: 9780194566780.


* Doporučená:
MURPHY, R. English Grammar in Use: A Self-Study reference and practice Book for Intermediate Students of English. 3rd edition. Oxford: CUP, 2004. ISBN 978-0-521-18906-4.
THOMSON, A. J. A Practical English Grammar: Exercises. Oxford: OUP, 2007. ISBN 0194313433.
HAMER, J. More than Words: Vocabulary for Upper Intermediate to Advanced Students. London: Longman Group UK Limited, 1997. ISBN 0582092027.

 

Poslední úprava: Hvorecká Irma, Ph.D. (05.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK