Poslední úprava: Mgr. Lenka Halbichová (22.06.2015)
Kurz je určen pro studenty se zájmem o studium vývoje čtenářských dovedností a o badatelskou zkušenost v této
oblasti. Kurz je ideálně určen pro studenty, kteří hledají téma pro svoji bakalářskou práci a mají zájem se věnovat
tématu vývoje čtení a psaní v psycholingvistické perspektivě.
Poslední úprava: Bc. Lenka Lukešová (29.08.2012)
This course is intended for those students who are interested in the study of reading skills development, and
would
like to be further involved in the research in this field. The course combines theoretical lectures with practical
training in both
data
collection techniques and fieldwork.
Literatura
Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.10.2013)
Povinná:
Průcha Jan. Dětská řeč a komunikace. 1. Praha Grada. 2001. 2,3 a 4. 17-92.
Metody výuky
Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2014)
Práce v tomto kurzu je příležitostí pro systematickou přípravu projektu bakalářské práce. Je proto výhodou, pokud si kurz zapisují studenti, kteří dosud bakalářskou práci nemají vypsanou. Pro kvalitní práci v tomto semináři je také důležité, aby studenti již měli za sebou základní orientaci v psychologii. Naprosto nezbytná je atestace Úvodu do psychologie. Výhodou je hotová atestace Vývojové psychologie nebo její paralelní zápis.
Tento seminář kombinuje přednáškovou a seminární formu. Předpokládáme, že student si v průběhu semestru osvojí základní znalosti, které posléze zhodnotí v praktické, terénní práci.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.08.2015)
Atestace kursu je udílena na základě účasti studenta na přednáškových/seminárních blocích a na základě zpracování eseje na zadané téma.Student, který nemá alespoň 75% docházku nemůže atestovat lépe než 3 a musí plnit náhradní úkol, aby mohl atestačně úspěšně kurz zvládnout.
Atestace je realizována kolokviální formou na základě předem stanovených tématických okruhů, které budou uveřejněny během měsíce řijna 2015.
Sylabus
Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (29.09.2014)
V rámci kursu se studenti seznámí s literaturou z oblasti vývojové psycholingvistiky a pedagogické psychlogie.Cílem kursu je umožnost studentům porozumět zákonitostem a mechanismům, které ovlivňují vývoj počátečního čtení a psaní v psycholingvistické perspektivě. Kurz tak vytváří znalostní zázemí pro přípravu bakalářské práce k tématu vývoje čtenářských, pisatelských či pregramotnostních dovedností, ale i k tématu vývoje jazykových schopností či tématům obsahově blízkým. Student bude v průběhu kurzu potřebovat alespoň minimální znalost agngličtiny, aby mohl v angličtině číst vybrané odborné texty.
Kurz sestává z bloku přednášek a seminárních setkání k vybraným tématům, ke kterým existují studijní opory v Moodle. Studijní opory budou zpřístupněny po ukončení zápisu do kurzů v ZS.