PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Dovednosti myslet - YBAKP31LI
Anglický název: Thinking Skills
Zajišťuje: Program SHV - Společenskovědní modul (24-SM)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (35)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Staré označení: YBAKP31LI
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
Prerekvizity : YBZB20000, YBZB40000
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.02.2011)
Kurs je úvodem do problematiky dovedností myslet (thinking skills),má představit teoretická východiska pojmového rámce dovedností myslet v psychologii. Cílem kursu je především představit programy a přístupy pro rozvoj dovedností myslet, které nachází uplatnění v českém prostředí. Nedílnou součástí kursu je i uvedení do problematiky výzkumu v této oblasti. Kurs je ukončen písemným testem znalostí.
Literatura
Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.02.2011)
Povinná:
  • Málková Gabriela. Zprostředkované učení. Portál. Praha. 2009.
  • Málková Gabriela. Umění zprostředkovaného učení. Togga. Praha. 2008. 978-80-87258-02-6.
Metody výuky
Poslední úprava: BLACKMAMBA (23.04.2010)

Atestace kursu probíhá formou písemného testu.

Sylabus -
Poslední úprava: BLACKMAMBA (12.04.2011)

Každý týden bude věnován vlastnímu tématu z oblasti dovedností myslet.Každá lekce bude sestávat z prezentace daného tématu a práce s vybranými textovými nebo pracovními materiály ke zvolenému tématu. Kurs staví na anglických i českých literárních zdrojích a práce v semináři předpokládá, že student dokáže v angličtině číst. Kurs je zakončen písemným testem. Nejvíce pozornosti bude v kurrsu věnováno programu Instrumentální obohacování.

1. Terminologie a historický kontext zrodu pojmového rámce dovedností myslet - USA

2. Situace v terminologii a vývoji pojmového rámce DM v Evropě

3. Diskuse k významu výuky myšlení - pojetí inteligence v psychologii

4. Diskuse k významu výuky myšlení - spor o obecné dovednosti myslet

5. Tématické rámce studia dovedností myslet ( D. Mosseley)

6. Výuka dovdností myslet podle M. Lipmana

7. Výuka dovedností myslet podle R. Feuersteina

8. Instrumentální obohacování R. Feuersteina a jeho základní didaktické principy.

9. Praktické užití Instrumentálního obohacování

Vstupní požadavky -
Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2010)

atest z Úvodu do psychologie

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK