|
|
|
||
Kurz je založen na principu aktivního a problémově orientovaného učení. Studenti se v rámci kurzu učí aplikovat vybrané koncepty a přístupy ze sociologické teorie na aktuální společenské jevy a sociální problémy. Hlavním zaměření kurzu je téma nerovností a jejich prolínání v současné společnosti.
Studující čtou odborné texty, zároveň sledují prezentaci vybraného tématu v médiích, ve veřejném prostoru, na sociálních sítích i ve svém okolí. Poslední úprava: Kolářová Marta, PhDr., Ph.D. (19.12.2022)
|
|
||
Cílem je rozšířit vnímání sociálních problémů a agendy sociální práce v širších systémových souvislostech. Výsledkem bude prohloubená schopnost studujících vnímat sociální jevy komplexně, příprava na mezioborové vnímání jevů sociální práce, zdokonalená schopnost analýzy a argumentace. Důležitým cílem předmětu je rozvinutí schopnosti odborného ústního i písemného projevu. Poslední úprava: Kolářová Marta, PhDr., Ph.D. (19.12.2022)
|
|
||
Dudová R., A. Křížková. Zvýšené nároky péče o děti v době pandemie covidu-19: péče jako břemeno, nebo příležitost? Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 2022, 58(4), 401-426. Glumbíková K., B. Gřundělová, A. Gojová. Intersekcionalita útlaku u matek bez domova z azylových domů. Gender a výzkum / Gender and Research 2018, 19(2):163-181. Hašková H., A. Křížková, K. Pospíšilová. Intersekcionální přístup ke zkoumání nezaměstnanosti. Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 2018, 54(2), 171-198. Keller, J. Tři sociální světy: Sociální struktura postindustriální společnosti. Praha: SLON. 2011. Kolářová, M. "Na křižovatkách nerovností: gender, třída a rasa/etnicita". Gender a výzkum 2/2008. Prokop D. Slepé skvrny: O chudobě, vzdělávání, populismu a dalších výzvách české společnosti. Praha: Host - vydavatelství. 2019. Poslední úprava: Kolářová Marta, PhDr., Ph.D. (19.12.2022)
|
|
||
Četba, diskuse, sledování tématu ve veřejném prostoru (média a další), uspořádání workshopů, prezentace studentských prací. Promítání filmů a dokumentárních pořadů (např. z tvorby České televize), návštěva výstav, sociálního divadla (Archa) či filmových a divadelních festivalů, přednášek, veřejných akcí, shromáždění, organizace besed a diskusí. V Podpora v Moodle. Poslední úprava: Kolářová Marta, PhDr., Ph.D. (14.02.2023)
|
|
||
Úvod - Sdělení podmínek absolvování kurzu, zadání práce, diskuze o aktuálních tématech rezonující společností, volba zastřešujícího tématu pro prezenční studium, rozdělení úkolů Podtémata - Individuální představení formulovaných podtémat, plán jejich zmapování a diskuze nad jejich relevancí a vztahu k zastřešujícímu tématu Plán - Diskuze plánovaných kroků k detailnímu porozumění tématu (možno uvést literaturu, přednášky, filmy, atd. - cesty k porozumění sociálním tématům Report plnění - Vzájemné sdílení získaných poznatků, postup práce, předávání informací, vzájemná inspirace Čtení písemných zpracování - Čtení zpracovaných písemných prací referující o získaných poznatcích k podtématu Workshop - Realizace workshopu dle zadání a stanovaného programu Poslední úprava: Řezáč Karel, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
Kurzu v moodle - https://moodle.etf.cuni.cz/moodle/course/view.php?id=526 Heslo: praktikum Poslední úprava: Řezáč Karel, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
Úspěšně absolvovaný kurz Sociologie. Poslední úprava: Řezáč Karel, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
Aktivní účast na výuce, prezentace na závěrečném workshopu, písemná práce v rozsahu 4-8 normostran. Poslední úprava: Řezáč Karel, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|