PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická praxe na ZŠ - PPPD123N
Anglický název: Teaching practice in P. S.
Zajišťuje: Katedra společenskovědního základu v kinantropologii (51-300000)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/3, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 36 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Garant: PhDr. Libor Flemr, Ph.D.
Neslučitelnost : PPPD122N
Záměnnost : PPPD122N
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Rostislav Čichoň, Ph.D. (30.10.2019)
Pedagogická praxe probíhá na základních školách průběžně, po celý semestr. Tzn. souběžné s výukou na fakultě. Doporučeno je učit maximálně 4 vyučovací hodiny za týden. Aktivity směřují k získávání pedagogických zkušeností jednak řízeným pozorováním práce zkušených (minimálně 5 let praxe) a plně kvalifikovaných učitelů a dále pak vlastní vyučovací činností. V rozsahu 4 hospitačních hodin a 36 hodin vlastní výuky. Jedná se o rozvíjení praktických učitelských dovedností v podmínkách konkrétní základní školy. Hlavním cílem je prohloubení individuální učitelské způsobilosti. Dále seznámení se s chodem školy a požadovanou administrativou.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Rostislav Čichoň, Ph.D. (30.10.2019)

TILINGER, P. a kol. (2014). Odborné a pedagogické praxe v tělesné výchově. Praha : Karolinum.

FIALOVÁ, L., FLEMR, L., MARÁDOVÁ, E., MUŽÍK, V. (2014). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum.

FLEMR, L. (2018). Aktuální témata tělesné výchovy na 2. stupni základní školy. Česká kinantropologie, vol. 22, no. 3-4, pp. 7-12.

RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. (2004). Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Univerzita Karlova.

DRAGOUNOVÁ, Z. (2018) Development and standardization of a rating scale designed for floorball skills diagnostics of young school-age children. Baltic Journal of Health and Physical Activity, vol. 10, no. 2, pp. 34-48.

HRABINEC, J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha : Karolinum.

DVOŘÁKOVÁ, H., ENGELTHALEROVÁ, Z. (2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha : Karolinum.

https://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download.php?file=67504&view=9832

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Rostislav Čichoň, Ph.D. (30.10.2019)

Požadavky na zápočet:

Kladné hodnocení pedagogické praxe vedoucím učitelem ze ZŠ;

Včasné odevzdání úplné dokumentace pedagogické praxe.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Rostislav Čichoň, Ph.D. (30.10.2019)

Obsah výuky:

Úvodní seminář na půdě fakulty před nástupem studentů do škol;

Výběr základní školy - primárně fakultní školy UK FTVS, příp. další pražské základní školy;

Beseda s vedením vybrané základní školy;

Příprava tematického plánu výuky a tvorba rozvrhu a strategie absolvování pedagogické praxe s vedoucím učitelem praxí ze ZŠ;

Hospitace s následnými rozbory ve třídách, kde bude student učit;

Vypracování dokumentů k praxím - tematický plán, přípravy na vyučovací jednotku, deník praxe, hodnocení studenta vedoucím učitelem, sebereflexe;

Vyučovací výstupy s následnými rozbory pedagogické činnosti praktikujícího studenta;

Průběžná možnost konzultace na oddělení pedagogických praxí na katedře PPD;

Závěrečný seminář na půdě fakulty.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK