|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (22.02.2013)
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. (01.10.2020)
Cíl předmětu: Připravit studenta na školní praxi se zaměřením na:
Studijní opory:
Didaktika ŠTV 227N prezenční Kód předmětu na přihlášení: t6v4g2i Virtuální místnost v kalendáři v den a čas: Připojit se ke schůzce přes Microsoft Teams Další informace o aplikaci Teams | Možnosti schůzky Připojit pomocí videokonferenčního zařízení 475631015@t.plcm.vc VTC Conference ID: 1262222464 Pokyny pro alternativní vytáčení videokonferenčních zařízení |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (22.04.2015)
FIALOVÁ Ludmila, FLEMR Libor, MARÁDOVÁ, Eva, MUŽÍK, Vladimír. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2885-1. FIALOVÁ, L. Aktuální témata didaktiky školní TV. Praha: Karolinum, 2010. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. 155 s. PETTY, G. Moderní vyučování.Praha: Portál, 1996. 380 s. SLAVÍK. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. Učební dokumenty MŠMT ČR v současnosti platné. Časopis Česká kinantropologie Časopis Tělesná výchova a sport mládeže Metodický portál pro učitele na www stránkách MŠMT ČR |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (22.02.2013)
Poslední úprava: Prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. (24.2.2013)
Požadavky na zápočet a zkoušku: Zápočtový test. Seminární práce. Pedagogický výstup. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (22.02.2013)
Poslední úprava: Prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. (24.2.2013)
Přednášky: 1. Podmínky pro TV (materiální, právní, kvalifikační). 2. Plánování ve školní TV (Rámcový a školní vzdělávací program, celoroční plán, příprava na vyučování). 3. Efektivita vyučovacího procesu (skladba hodiny, psychická a fyzická zátěž, pedagogicky využitý čas). 4. Diagnostická práce učitele (hodnocení a klasifikace ve školní TV, Unifit test). 5. Interkulturní výchova prostřednictvím sportu a TV. 6. Výchova ke zdraví (sebepojetí, tělesné sebepojetí, obezita, stravovací poruchy, pohybový režim). 7. Dobrodružná a prožitková cvičení ve školní TV. Semináře: 1. Základní školské dokumenty a předpisy, pracovní zatížení učitele TV. 2. Omlouvání žáků z TV, nenošení cvičebního úboru, osvobozování z TV. 3. Nekázeň, šikana, projevy rasismu. 4. Metodický portál pro učitele TV. 5. Řízení vyučovacího procesu TV (vyučovací styly, problémové vyučování, kruhový a variabilní provoz). 6. Poznávání jiných kultur prostřednictvím her, sportů a tanců. 7. Pohybový režim školní mládeže, výchova ke zdraví. |