Předmět si klade za cíl seznámit studenty s možnostmi výzkumu v prostředí managementu a marketingu sportu. V rámci předmětu budou představeny metody a techniky marketingového výzkumu či výzkumů realizovaných v prostředí sportovně-manažerského odvětví. Studentům budou přiblíženy struktury výzkumů pro akademické účely, ale také pro průzkumy vyžadované aplikační sférou v segmentu sportu. Studentům budou vysvětleny základní metodická nastavení výzkumů či průzkumu a následně také možnosti jejich vyhodnocování.
Poslední úprava: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (03.05.2022)
The course aims to acquaint students with the possibilities of research in the environment of sports management and marketing. The course will introduce methods and techniques of marketing research or research conducted in the environment of sports and management. Students will be introduced to research structures for academic purposes, but also for surveys required by the application sphere in the sports segment. Students will be explained the basic methodological settings of research or survey and then the possibilities of their evaluation.
Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (02.02.2022)
Cíl předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalosti a dovednosti potřebné pro provádění výzkumu ve sportovním managementu a marketingu. Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni vysvětlit základní rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem s ohledem na specifika sportovního prostředí. Budou schopni popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním managementu a marketingu, stejně jako jednotlivé formy kvantitativního výzkumu v těchto oblastech. Studenti také porozumí specifikům mezinárodního výzkumu v marketingu a možnostem jeho aplikace ve sportovním segmentu.
Výsledky učení (learning outcomes) pro tento předmět jsou uvedeny níže sekci Výsledky učení.
Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Podmínky zakončení předmětu
Požadavky na zápočet:
sestavit a realizovat výzkum v oblasti sportovních služeb s následnou prezentací výsledného produktu
úspěšné absolvování zápočtového testu
Požadavky na zkoušku:
sestavení a úspěšná prezentace vlastního výzkumu ve sportovním managementu či marketingu
příprava a včasné odevzdání dílčích náležitostí pro realizovaný výzkum v průběhu semestru
Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Literatura
Základní studijní literatura:
Radek, T. (2017). Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Grada Publishing as.
Miroslav, F., & David, M. (2020). Marketingový výzkum: v udržitelném marketingovém managementu. Grada Publishing as.
Švaříček, R. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. PORTÁL sro.
Hair, J. F., Bush, R. P., & Ortinau, D. J. (2014). Marketing research (Vol. 2). Australia: McGraw-Hill Education.
Doporučená studijní literatura:
Kozel, R. (2006). Moderní marketingový výzkum. Grada Publishing as. McDaniel Jr, C., & Gates, R. (2020). Marketing research. John Wiley & Sons. Silverman, D. (Ed.). (2020). Qualitative research. sage. Šíma, J. (2016). Kvalita služeb sportovních zařízení a možnosti jejího hodnocení. Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum. Santomier, J., & Hogan, P. (2013). Social media and prosumerism: implications for sport marketing research. In Handbook of research on sport and business. Edward Elgar Publishing.
Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Požadavky ke zkoušce
Požadavky na zkoušku:
sestavení a úspěšná prezentace vlastního výzkumu ve sportovním managementu či marketingu
příprava a včasné odevzdání dílčích náležitostí pro realizovaný výzkum v průběhu semestru
Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Sylabus
Přednášky:
Principy kvalitativního výzkumu, základy aplikace výzkumů pro sportovní management
Kvalitativní výzkum ve sportovním marketingu a marketingové komunikaci
Kvantitativní výzkum ve sportovním marketingu a marketingové komunikaci
Design marketingového výzkumu
Zadaní marketingových výzkumů, agenturní brief a klientský brief
Kódování a vyhodnocování kvalitativních dat
Příprava, analýza a zpracování kvantiativních dat
Využití kvalitativních a kvantitativních šetření ve sportovním managementu
Semináře:
Úvod do výzkumných metod využívaných ve sportovním managementu
Ukázky vybraných výzkumů z prostředí managementu a marketingu sportu, využití eye trackingu ve sportovním managementu
Výběr a sestavení vlastního kvalitativního šetření ve sportovním managementu či marketingu
Rozdíly mezi jednotlivými typy a metodami kvalitativního výzkumu, realizace vlastního šetření
Kódování a vyhodnocování kvalitativních dat
Vyhodnocování kvantitativních dat včetně základních statistických metod
Prezentace a interpretace výzkumných zjištění
Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Výsledky učení
Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:
vysvětlit základní rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem při respektování specifik sportovního prostředí,
popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním managementu,
popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním marketingu
popsat a vymezit jednotlivé formy kvantitativního výzkumu ve sportovním managementu,
popsat a vymezit jednotlivé formy kvantitativního výzkumu ve sportovním marketingu,
vysvětlit specifika mezinárodního výzkumu v marketingu včetně možností jeho aplikací ve sportovním segmentu,
sestavit design marketingového výzkumu,
vypracovat marketingový brief, ale i zpracovat zadání dle marketingového briefu (být schopen pracovat s klientských a agenturním briefem),
sestavit plán vlastního výzkumného šetření,
kódovat a vyhodnocovat kvalitativní data,
analyzovat, vyhodnocovat a zpracovávat kvantitativní data (s využitím znalostí předmětu Statistika),
sepsat výzkumnou zprávu a prezentovat výsledky výzkumu ve sportovním managementu a marketingu.
Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Vstupní požadavky
Předmět předpokládá základní znalosti v oblasti marketingu. Dále je předpokladem plnění předmětu také základní znalost z oblasti statistiky.
Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)