PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Výzkum ve sportovním managementu a marketingu - PMNG211
Anglický název: Research in sports management and marketing
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2024
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. et Mgr. Ing. Daniel Opelík
PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Vyučující: Mgr. et Mgr. Ing. Daniel Opelík
PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Anotace -
Předmět si klade za cíl seznámit studenty s možnostmi výzkumu v prostředí managementu a marketingu sportu. V rámci předmětu budou představeny metody a techniky marketingového výzkumu či výzkumů realizovaných v prostředí sportovně-manažerského odvětví. Studentům budou přiblíženy struktury výzkumů pro akademické účely, ale také pro průzkumy vyžadované aplikační sférou v segmentu sportu. Studentům budou vysvětleny základní metodická nastavení výzkumů či průzkumu a následně také možnosti jejich vyhodnocování.
Poslední úprava: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (03.05.2022)
Cíl předmětu

Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalosti a dovednosti potřebné pro provádění výzkumu ve sportovním managementu a marketingu. Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni vysvětlit základní rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem s ohledem na specifika sportovního prostředí. Budou schopni popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním managementu a marketingu, stejně jako jednotlivé formy kvantitativního výzkumu v těchto oblastech. Studenti také porozumí specifikům mezinárodního výzkumu v marketingu a možnostem jeho aplikace ve sportovním segmentu.

Výsledky učení (learning outcomes) pro tento předmět jsou uvedeny níže sekci Výsledky učení.

Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Podmínky zakončení předmětu

Požadavky na zápočet:

  • sestavit a realizovat výzkum v oblasti sportovních služeb s následnou prezentací výsledného produktu
  • úspěšné absolvování zápočtového testu

Požadavky na zkoušku:

  • sestavení a úspěšná prezentace vlastního výzkumu ve sportovním managementu či marketingu
  • příprava a včasné odevzdání dílčích náležitostí pro realizovaný výzkum v průběhu semestru
Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Literatura

Základní studijní literatura:

Radek, T. (2017). Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Grada Publishing as.

Miroslav, F., & David, M. (2020). Marketingový výzkum: v udržitelném marketingovém managementu. Grada Publishing as.

Švaříček, R. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. PORTÁL sro.

Hair, J. F., Bush, R. P., & Ortinau, D. J. (2014). Marketing research (Vol. 2). Australia: McGraw-Hill Education.

Doporučená studijní literatura:

Kozel, R. (2006). Moderní marketingový výzkum. Grada Publishing as.
McDaniel Jr, C., & Gates, R. (2020). Marketing research. John Wiley & Sons.
Silverman, D. (Ed.). (2020). Qualitative research. sage.
Šíma, J. (2016). Kvalita služeb sportovních zařízení a možnosti jejího hodnocení. Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum.
Santomier, J., & Hogan, P. (2013). Social media and prosumerism: implications for sport marketing research. In Handbook of research on sport and business. Edward Elgar Publishing.

Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Požadavky ke zkoušce

Požadavky na zkoušku:

  • sestavení a úspěšná prezentace vlastního výzkumu ve sportovním managementu či marketingu
  • příprava a včasné odevzdání dílčích náležitostí pro realizovaný výzkum v průběhu semestru
Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Sylabus

Přednášky:

  1. Principy kvalitativního výzkumu, základy aplikace výzkumů pro sportovní management
  2. Kvalitativní výzkum ve sportovním marketingu a marketingové komunikaci
  3. Kvantitativní výzkum ve sportovním marketingu a marketingové komunikaci
  4. Design marketingového výzkumu
  5. Zadaní marketingových výzkumů, agenturní brief a klientský brief
  6. Kódování a vyhodnocování kvalitativních dat
  7. Příprava, analýza a zpracování kvantiativních dat
  8. Využití kvalitativních a kvantitativních šetření ve sportovním managementu

Semináře:

  1. Úvod do výzkumných metod využívaných ve sportovním managementu
  2. Ukázky vybraných výzkumů z prostředí managementu a marketingu sportu, využití eye trackingu ve sportovním managementu
  3. Výběr a sestavení vlastního kvalitativního šetření ve sportovním managementu či marketingu
  4. Rozdíly mezi jednotlivými typy a metodami kvalitativního výzkumu, realizace vlastního šetření
  5. Kódování a vyhodnocování kvalitativních dat
  6. Vyhodnocování kvantitativních dat včetně základních statistických metod
  7. Prezentace a interpretace výzkumných zjištění
Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Výsledky učení

Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:

  • vysvětlit základní rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem při respektování specifik sportovního prostředí,
  • popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním managementu,
  • popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním marketingu
  • popsat a vymezit jednotlivé formy kvantitativního výzkumu ve sportovním managementu,
  • popsat a vymezit jednotlivé formy kvantitativního výzkumu ve sportovním marketingu,
  • vysvětlit specifika mezinárodního výzkumu v marketingu včetně možností jeho aplikací ve sportovním segmentu,
  • sestavit design marketingového výzkumu,
  • vypracovat marketingový brief, ale i zpracovat zadání dle marketingového briefu (být schopen pracovat s klientských a agenturním briefem),
  • sestavit plán vlastního výzkumného šetření,
  • kódovat a vyhodnocovat kvalitativní data,
  • analyzovat, vyhodnocovat a zpracovávat kvantitativní data (s využitím znalostí předmětu Statistika),
  • sepsat výzkumnou zprávu a prezentovat výsledky výzkumu ve sportovním managementu a marketingu.
Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
Vstupní požadavky

Předmět předpokládá základní znalosti v oblasti marketingu. Dále je předpokladem plnění předmětu také základní znalost z oblasti statistiky.

Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (31.01.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK