PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Senzomotorické učení - PDSK050
Anglický název: Sensorimotor Learning
Zajišťuje: Pedagogika, psychologie a didaktika (51-400200)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2018
Semestr: zimní
Body: 1
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
Garant: prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc.
Anotace
Neuropsychologické základy učení se dovednostem. Motorická docilita a její ontogenetický vývoj, taxonomie pohybových dovedností. Experimentace v motorickém učení, klasické a instrumentální podmiňování. Konstrukce křivek učení a zapomínání. Činitelé motorického učení: složitost úkolu, transfer, zpětné vazby v učení, individuální zvláštnosti (stavy, osobnostní rysy). Regulace motoriky v procesu učení. Fáze motorického učení ve sportu. Funkční prvky v procesu motorického učení a jejich vzájemné vztahy. Význam pohybových dovedností v intelektovém rozvoji dětí a mládeže. Teorie motorického učení. Pohybová inteligence, herní inteligence. Testování pohybové inteligence. Implicitní a explicitní učení.
Poslední úprava: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (26.04.2018)
Literatura

Rychtecký, A. (2008). Psychologické aspekty hry a herního chování. In: Hry 2008 - výzkum a aplikace. 27-39.

Rychtecký, A. (2006). Senzorické a percepční předpoklady herní činnosti. In: L. Čepička. Hry 2006, výzkum a aplikace. Plzeň: Západočeská univerzita, 6 - 16. (ISBN:

Rychtecký, A. (2002). Proces vzdělávání a výchovy v tělesné výchově - Senzomotorické učení. In: Rychtecký, A., Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy. II. přepracované vydání. 1998, 2000: 172 s. (ISBN:80-7184-659-7).

Rychtecký, A., Naul, R. (2002) Lifestyle activities and participation in sports among Czech and German youth. AUC - Kinanthropologica, 38, 1. pp. 39 - 40.

Rychtecký, A. (2008). Psychologické aspekty hry a herního chování. In: Hry 2008 - výzkum a aplikace. Plzeň: ZCU, 27-39. ISBN: 978-80-7043-671-4.

Rychtecký, A. (2007). Leisure, Lifestyle, Participation in Sport in the Czech Youth. AUC-Kinanhthropologica, 43, 2007. 2, . 5-25.

SCHMIDT, R. A. (1991). Motor Learning & Performance; From Principles to Practice. Champaign, Illionis: Human Kinetics,. 310 pp. ISBN: 0-87322-308-X.

MAGILL, R.A. Motor Learning; (2001)Concepts and Application. 6th edition. New York: Wm. C. Brown Publishers, 544 pp. ISBN:0-07-232936-X.

Poslední úprava: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (26.04.2018)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK