PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Alternativní školy a inovativní programy I - OVP15619
Anglický název: Alternative schools and innovative programmes I
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Patří mezi: Volitelné předměty PS
Atributy: Volitelné předměty PS
Neslučitelnost : O01215245, O01315619
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)
Kurz si zapisují studenti, kteří si zvolili homogenní variantu studia a musí se zapsat do všech tří kurzů současně. Hlavním obsahem kurzu je sledování a analýza videozáznamů, případně náslechů ve školách, praktické činnosti inspirované konkrétními principy a pedagogickými a didaktickými postupy vybraných proudů a programů, hledání možností vlivu vybraných proudů a programů na naši školu a na vlastní pojetí výuky.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)

Cílem je hlouběji se seznámit s vybranými proudy zahraničního reformního hnutí a vybranými inovativními programy. Cílem je hledání možností jejich vlivu na vlastní pojetí výuky.

Literatura -
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)

RÝDL, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Praha 1994.

ŠTECH, S.: Škola stále nová. Praha 1992.

DOUŠKOVÁ, A.: Pedagogika C. Freineta a jeho techniky ve škole. In Komenský, č.5/2004, s.11 - 17.

TOMKOVÁ, A.: seriál Podněty z pedagogiky C. Freineta. In Učitelské listy, č.2 - 6/2005-06.

TOMKOVÁ, A.: Matematika ve školách C. Freineta. In Kritické listy, č. 26/2007, s.12-14.

TOMKOVÁ, A., KOŠŤÁLOVÁ, H.: Čtení v Otevřené škole. In Kritické listy, č.27/2007, s.7-9.

WENKE, H., ROHNER, R.: Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi. Brno 2000.

ZELINKOVÁ, O.: Pomoz mi, abych to dokázal - pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. Praha 1997.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)

Závěrečná písemná reflexe: Alternativní školy a jejich význam pro mé pojetí výuky

Sylabus -
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)

Alternativní školy a inovativní programy

Pedagogika M.Montessori

Pedagogika C. Freineta

Pedagogika O.Decrolyho

Daltonský plán H. Parkhurstové

Program Začít spolu

Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK