|
|
|
||
Kurz si zapisují studenti, kteří si zvolili homogenní variantu studia a musí se zapsat do všech tří kurzů současně.
Hlavním obsahem kurzu je sledování a analýza videozáznamů, případně náslechů ve školách, praktické činnosti inspirované konkrétními principy a pedagogickými a didaktickými postupy vybraných proudů a programů, hledání možností vlivu vybraných proudů a programů na naši školu a na vlastní pojetí výuky.
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)
|
|
||
Cílem je hlouběji se seznámit s vybranými proudy zahraničního reformního hnutí a vybranými inovativními programy. Cílem je hledání možností jejich vlivu na vlastní pojetí výuky. Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)
|
|
||
RÝDL, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Praha 1994. ŠTECH, S.: Škola stále nová. Praha 1992. DOUŠKOVÁ, A.: Pedagogika C. Freineta a jeho techniky ve škole. In Komenský, č.5/2004, s.11 - 17. TOMKOVÁ, A.: seriál Podněty z pedagogiky C. Freineta. In Učitelské listy, č.2 - 6/2005-06. TOMKOVÁ, A.: Matematika ve školách C. Freineta. In Kritické listy, č. 26/2007, s.12-14. TOMKOVÁ, A., KOŠŤÁLOVÁ, H.: Čtení v Otevřené škole. In Kritické listy, č.27/2007, s.7-9. WENKE, H., ROHNER, R.: Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi. Brno 2000. ZELINKOVÁ, O.: Pomoz mi, abych to dokázal - pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. Praha 1997. Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)
|
|
||
Závěrečná písemná reflexe: Alternativní školy a jejich význam pro mé pojetí výuky Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)
|
|
||
Alternativní školy a inovativní programy Pedagogika M.Montessori Pedagogika C. Freineta Pedagogika O.Decrolyho Daltonský plán H. Parkhurstové Program Začít spolu Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)
|