|
|
|
||
Předmět je koncipován jako diskurz o základním vymezení znalostní společnosti a současných paradigmatech oboru. Cílem je vytvoření podmínek pro získání kontextového náhledu na znalostní společnost a možné postupy při řízení vzdělávání v takto chápané společnosti. Poslední úprava: TROJAN/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2016)
|
|
||
Prokazatelné splnění čtyř zadaných distančních aktivit Odevzdání seminární práce - Trendy vývoje vzdělávání v konkrétním segmentu (rozsah 10 stran A4, více na moodle) Poslední úprava: TROJAN/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2016)
|
|
||
Průcha, Jan. Česká vzdělanost: multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2015. 205 s. ISBN 978-80-7478-675-4. PRůCHA, J. 2014. Výzkum efektivnosti vzdělávání dospělých. Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, roč. 4, č. 1, s. 8–22. ISSN 1804-526X. DOI: http://dx.doi.org/10.11118/lifele201404018. MUNICH, Daniel a Tomáš PROTIVÍNSKÝ. Dopad vzdělanosti na hospodářský růst: ve světle nových výsledků PISA 2012. Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, 2013. Benefits of Vocational Education and Training in Europe for People, Organisations and Countries. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2013. 62 p. ISBN 978-92-896-1171-8. DOI: http://dx.doi.org/10.2801/18161 MUŽÍK, J. 2013b. Mýty, polopravdy a nepravdy kolem vzdělání a dalšího vzdělávání. In Veteška, J., Salivarová, J. (Eds.). Vzdělávání dospělých: příležitosti a úskalí v globalizovaném světě. Praha: Educa Service, s. 32–41. ISBN 978-80-87306-12-3. Keller, J. a L. Tvrdý. Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008. Poslední úprava: TROJAN/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2016)
|
|
||
1. Úvod do předmětu, vymezení pole 2. Znalostní společnosti, koncept, užívaná terminologie 3. Megatrendy a jejich vliv na současný český kontext 4. Vzdělávací politika 5. Efektivnost ve vzdělávání 6. Změny paradigmatu vzdělávání, demokratizační a masifikační procesy 7. Vzdělávací systém a jeho evaluace, audit systému
Poslední úprava: TROJAN/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2016)
|