PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Plavání V. - ORTV20309
Anglický název: Swimming V. - ORTV20309
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:ústní
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z+Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (50)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Lukáš Chvostek
Prerekvizity : ORTV20215, ORTV20216
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Teoretické a praktické zvládnutí herních činností ve vodě.
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2013)
Cíl předmětu -

Osvojit si zásobník her ve vodě a jejich organizaci v rámci bezpečnosti s ohledem na věk a podmínky.

Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2013)
Deskriptory -

V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.

Link: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9771

Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (21.10.2020)
Literatura -

Čechovská, I., Miler, T. Plavání. Grada Publishing, 2001.
Resch,J., Kutner, E. Jak se neutopit. (Učíme se plavat hrou a vesele). Olomouc: Hanex, 1995.
Dvořáková, H.,Engelthalerová, Z. a kol.(2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy - kpt. 4.8 - Plavání. Praha: Karolinum.
Hrabinec,J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy - kpt.2.5 - Plavání. Praha: Karolinum.


Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (22.03.2019)
Požadavky ke zkoušce

Tematické okruhy ke zkoušce z plavání - (1 otázka z teorie + 1 otázka z metodiky)

A. Teorie

1)      Význam, úkoly a cíle plavání

2)      Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program – plavecké výuky (klíčové kompetence, očekávané výstupy, učivo)

3)      Vliv plaveckého výcviku na rozvoj jednotlivých klíčových kompetencí

4)      Etapy plavecké přípravy  - didaktické aspekty výuky, metody výuky, organizační formy, využití her v plavecké výuce, bezpečnostní hlediska při výuce, plavecké pomůcky, nácvik plaveckých pohybů a dovedností

5)      Metodická a didaktická hlediska plavecké výuky dětí mladšího školního věku

6)      Legislativa povinné plavecké výuky dětí na 1. stupni ZŠ

7)      Pohybové schopnosti a jejich rozvoj v plavání

B. Metodika

Popis vybraného plaveckého způsobu – motýlek, znak prsa a kraul včetně startovního skoku a jednotlivých obrátek (technika, biomechanické zákonitosti provedení, metodika nácviku, průpravná cvičení)

Studenti mají tři pokusy k ukončení předmětu.

Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (22.05.2019)
Sylabus -

Volba vodních her vhodných pro dětí různých věkových kategorií. Organizace a pravidla her s ohledem na bezpečnost a podmínky plavecké výuky. Využití pomůcek při hrách ve vodním prostředí. Vlastní zkušenost s herními činnostmi ve vodě.

Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (22.05.2019)
Podmínky zakončení předmětu -

80% aktivní účast na výuce. Ústní zkouška.

 

Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.

Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (30.09.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK