PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Fonetika a fonologie II - ORA201029
Anglický název: Phonetics and phonology II
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:4/4, Z+Zk [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D.
Anotace -
Kurz je zaměřen na popis a následné procvičení suprasegmentálních jevů anglické fonetiky a fonologie, především na slovní a větný přízvuk, rytmus, redukování a intonaci, které výrazně přispívají k lepší srozumitelnosti plynulého mluvního projevu.
Poslední úprava: POESOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2014)
Podmínky zakončení předmětu -

pravidelná příprava na hodiny 

Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (29.10.2019)
Literatura - angličtina

Roach, P. (2009) English Phonetics and Phonology. CUP.

Volín, J. (2002) IPA - Based Transcription for Czech Students of English. Karolinum.

Nosek, J. (1991) Grafika moderní angličtiny. Karolinum.

Gimson´s Pronunciation of English (2001). rev. by A. Crtuttenden. Arnold.

Wells, J. C. (2008) Longman Pronunciation Dictionary. Pearson Education Limited.

Wells, J. C. (2006) English Intonation. An Introduction. CUP.

Bradford, B. (2000) Intonation in Context. CUP.

Brazil, D. (1994) Pronunciation for Advanced Learners of English. CUP.

Menhard, Z. (1991) A Workbook in English Phonetics. SPN.

Underhill, A. (2005) Sound Foundations. Heineman.

Hewings, M. (2007) English Pronunciation in Use. Advanced. CUP.

Mortimer, C. (2005) Elements of pronunciation. CUP.

Pennington, M. (1996) Phonology in English Language Teaching. Longman.

Rogerson, B., Gilbert, J. (1990) Speaking Clearly. CUP.

Kelly, G. (2000) How to Teach Pronunciation. Pearson Education Limited.

Murcia, M. C., Brinton, D. M., Goodwin, J. M. (2010) Teaching Pronunciation. CUP.

Hancock, M. (1995) Pronunciation Games. CUP.

Hewings, M  (2004) Pronunciation Practice Activities. CUP.

Poslední úprava: POESOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2014)
Požadavky ke zkoušce -

písemná zkouška (úspěšné splnění = 70%; 2 opravné pokusy)

Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (29.10.2019)
Sylabus - angličtina

Topics:

word stress and its placement

teaching word stress

weak and strong forms

rhythm

introduction to intonation, its form and functions

 

Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (29.10.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK