|
|
|
||
Předmět je zaměřen na praxi studentů navazujícího magisterského studia Učitelství pro 2. stupeň základní školy a střední školy a Učitelství pro střední školy, jejímž obsahem je individuální nebo skupinová podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (např. ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, s OMJ, s SPUaCH, se zdravotním postižením nebo chronickým onemocněním aj.) a dalších žáků, kteří podporu potřebují. Podpora bude realizována formou doučování v minimálním rozsahu 20 hodin přímé činnosti s dětmi. Studenti budou pravidelně pracovat s různými typy žáků, hledat individualizované strategie pedagogické práce a pomáhat jim překonávat překážky v učení. Studenti budou svoji práci reflektovat s pedagogickým pracovníkem určeným školou.
Poslední úprava: Maršálková Lucie, Mgr. (31.01.2022)
|
|
||
Cílem kurzu je rozvoj kompetencí studentů učitelských oborů/programů v oblasti individuální nebo skupinové podpory žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na všech typech základních škol. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (15.09.2020)
|
|
||
Podrobný návod, jak se zaregistrovat, kontaktovat školu a domluvit si doučování naleznete na https://pages.pedf.cuni.cz/praxe/chci-doucovat/registrace-a-zakladni-informace/. Student může doučovat i dítě, především ze sociálně znevýhodněného prostředí, o kterém ví, že by tuto podporu potřebovalo. V takovém případě požádá jeho učitele nebo zástupce školy, aby školu zaregistroval do systému na https://zapojmevsechny.cz/doucovani/. Podle uvedeného manuálu se následně také přihlásíte do systému a v nabídce škol si vyberete školu „svého“ žáka. Pokud byste měli problém s registrací do systému, obraťte se na: praxe@pedf.cuni.cz Poslední úprava: Maršálková Lucie, Mgr. (11.09.2022)
|
|
||
BEDŘICHOVÁ, Zuzana, Aneta HORKÁ, Vendula KARASOVÁ, Jana LEJDAROVÁ, Pavla POLECHOVÁ, Petra SEDLÁČKOVÁ, Monika SCHWEIDLEROVÁ a Jiří STARÝ. Dobrovolníkův průvodce doučováním v rodinách. Praha: Programy sociální integrace, Člověk v tísni, 2014. ISBN 978-80-87456-54-5. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (15.09.2020)
|
|
||
Organizace: a. Úvodní setkání se studenty – úvod do problematiky, naplánování praxe b. Práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami formou pravidelného individuálního nebo skupinového doučování (min. 20 hodin). c. Závěrečné setkání – sdílení a reflexe zkušeností Sylabus a. Úvodní setkání se studenty a závěrečné setkání– úvod do problematiky, naplánování praxe, reflexe praxe 4 hodiny. b. Individuální nebo skupinová praxe se žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami min. 20 hodin. c. Samostudium – příprava úkolů pro žáky a jejich hodnocení, studium podpůrné odborné literatury, zpracování zadaných úkolů, konzultace 76 hodin.
Poslední úprava: Maršálková Lucie, Mgr. (31.01.2022)
|
|
||
Podmínky zakončení předmětu Student se účastní úvodního informačního semináře Student se účastní praxe v plném rozsahu a svou činnost konzultuje a reflektuje s pedagogickým pracovníkem určeným školou – dokladuje docházkovým listem. Student na závěr předloží potvrzení o ukončení doučování vygenerované registračním systémem, hodnocení praxe a zpracování záznamů z doučování. Poslední úprava: Maršálková Lucie, Mgr. (17.08.2022)
|