Studijní předmět Využití mobilních dotykových technologií ve výuce je jako volitelný určen pro studenty navazujícího magisterského studia učitelství studijního programu N7504 Učitelství pro střední školy, kteří jsou vybaveni základní digitální gramotností. Předmět je v dotaci 0/2 hodin týdně, je uzavřenou zkouškou a je ohodnocen 4 kredity. Předmět Využití mobilních dotykových technologií ve výuce se orientuje do oblasti didaktických specifik a možností využití specifického druhu technických prostředků, označovaných jako mobilní dotykové technologie, např. tablety a mobilní telefony. Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a kompetencemi, které mohou spolu s poznatky didaktik svých aprobačních oborů aplikovat ve své pedagogické praxi. Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými mobilními dotykovými technologiemi využívanými v edukaci, s jejich základními technologickými charakteristikami, edukačním potenciálem, způsoby jejich funkční implementace a využití daných možností ve vzdělávání. Tematicky se předmět zaměřuje na základní terminologické konstrukty oblasti, parametry a didaktická specifika vybraných tabletů a dalších mobilních dotykových technologií a na problematiku implementace didaktických materiálů. Součástí je i práce s různými online systémy pro poskytování zpětné vazby. Studenti budou v rámci kurzu seznámeni s možností zapojení robotických hraček a další didaktické techniky umožňující rozvoj informační gramotnosti a algoritmického myšlení. Část výuky bude věnována i možnostem využití mobilních dotykových zařízení v hybridní a online výuce.
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (04.11.2021)
Study subject The use of mobile touch technologies in teaching is an optional method for students of the master's study of teaching in the study program N7504 Teacher Training for Secondary Schools who use basic digital literacy. The course is in subsidies 0/2 hours per week, is a closed exam and is worth 4 credits. The subject Use of mobile touch technologies in teaching focuses on the area of didactic specifics and possibilities of using a specific type of technical means, referred to as mobile touch technologies, eg tablets and mobile phones. Its mission is to equip students with relevant knowledge and competencies, which they can apply in their pedagogical practice together with the knowledge of didactics of your approbation fields. The aim of the course is to acquaint students with contemporary mobile touch technologies used in education, with their basic technological characteristics, educational potential, ways of their functional implementation and use of the possibilities in education. Thematic subject focused on basic terminological constructive areas, parameters and didactic specifics of selected tablets and other mobile touch technologies and on the issue of implementation of didactic materials. It also includes working with online online systems for providing feedback. Students will be acquainted with the possibility of involving robotic toys and other didactic techniques enabling the development of information literacy and algorithmic thinking.
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (14.09.2020)
Deskriptory
Vzhledem k současné situaci bude výuka probíhat online prostřednictvím MS Teams. Studentky a studenti před samotnou výukou dostanou prostřednictvím SIS přístup k LMS Moodle na https://moodle.it.pedf.cuni.cz/. V konkrétním kurzu je pak hned v prvním tématu umístěn odkaz na online setkání. Výuka bude probíhat v době stanovené v rozvrhu s obsahem a podmínkami zveřejněnými v SIS.
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (29.09.2020)
Podmínky zakončení předmětu -
Ukončení předmětu je založeno na:
na portfóliu průběžně plněných úkolů zadáváným v průběhu semestru prostřednictvím Moodle kurzu,
závěrečnou prací vytvořené a metodicky zpracované aktivity pro práci s mobilními dotykovými zařízeními (skupinová aktivita - 2-3 studenti) - práce je zpracovávána přímo ve výuce na konci semestru,
závěrečnou prací zabývající se vybraným teoretickým tématem z oblasti mobilních dotykových zařízení (jediná práce zpracovávána mimo výuku, cca. 2 mns.).
V případě, že opětovně dojde k přechodu z prezenční výuky na distanční výuku v souvislosti s přijímanými opatřeními bude výuka realizovaná online v době standardně rozvrhované výuky prostřednictvími aplikace MS Teams. Současně bude posílena distanční výuka a s výukou související komunikace v prostředí Moodle. Studenti by se měli takto přizpůsobené výuce účastnit stejným aktivním způsobem jako v případě běžné výuky.
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (14.09.2020)
Completion of the course is based on:
on the portfolio of continuously fulfilled tasks assigned during the semester through the Moodle course,
final work created and methodically processed activities for work with mobile touch devices (group activity - 2-3 students) - the work is processed directly in teaching at the end of the semester,
final work dealing with a selected theoretical topic in the field of mobile touch devices (the only work processed outside the classroom, approx. 2 mns.).
In the event that there is again a transition from full-time teaching to distance learning in connection with the measures taken, the teaching will be carried out online at the time of standard scheduled teaching through the MS Teams application. At the same time, distance learning and teaching-related communication in the Moodle environment will be strengthened. Students should participate in such adapted teaching in the same active way as in the case of regular teaching.
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (14.09.2020)
Literatura -
Informační zdroje a pracovní soubory v on-line kurzu Moodle.
Další
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
TOCHÁČEK, D., LAPEŠ, J. Edukační robotika. Praha: PedF UK, 2012, ISBN 978-80- 7290-577- 5.
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (14.09.2020)
Main materials will be provided via Moodle course.
examples of other information sources:
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
TOCHÁČEK, D., LAPEŠ, J. Edukační robotika. Praha: PedF UK, 2012, ISBN 978-80- 7290-577- 5.
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (14.09.2020)