|
|
|
||
Studenti navštěvují fakultní základní školy pod vedením oborového didaktika a analyzují vyučovací proces z pohledu vybraných problémů oborové didaktiky výchovy ke zdraví. Zainteresované pozorování vede studenty k reflexi didaktického působení učitele a jeho vysvětlení na základě pedagogické, didaktické a psychologické teorie.
V návaznosti na odborné disciplíny se studenti účastní odborných stáží v zařízeních, která poskytují odbornou pomoc zdravotnickou, sociální, poradenskou, diagnostickou, a to především dětem a mládeži. Cílem předmětu je umožnit stáže na vybraných pracovištích. V závěru předmětu jsou zpracovávány absolventské studijní zprávy.
Cíl předmětu:
Studenti aplikují do praxe schéma výuky založené na principu spojení teorie s praxí. Studenti reflektují zainteresovaného pozorování v hodinách výchovy ke zdraví vybraných fakultních učitelů.
Přehled výukových témat:
1. Výběr školy, seznámení s fakultní základní školou a školním vzdělávacím programem.
2. Vymezení klíčových jevů a činností, které rozhodujícím způsobem ovlivňují výsledky práce učitele a žáků, pro vlastní pozorování.
3. Hospitace ve výuce, srovnáváním výsledků práce různých vyučujících či jednoho vyučujícího v různých třídách.
4. Analýza hospitačních záznamů, propojení teorie s praxí.
5. Vlastní reflexe praxe.
6. Tvorba částí oborového portfolia. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Studenti aplikují do praxe schéma výuky založené na principu spojení teorie s praxí. Studenti reflektují pozorování v hodinách výchovy ke zdraví. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Předmět má 2 kredity dle ECTS. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 3 hodiny, práce se studijními materiály (za celý semestr) 3 hodiny, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 4 hodiny. Seminární práce 11 hodin. Příprava na zápočet 3 hodiny. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (31.08.2021)
|
|
||
FIALOVÁ, H. a kol. (2004). Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. Brno: Masarykova univerzita. HALIŠKA, J. (2007). K některým problémům výchovy a vzdělávání žáků. Praha: NIDV. KALHOUS, Z., OBST, O. & a kol. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál. MAŇÁK, J., & ŠVEC, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido. SKALKOVÁ, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada. VALIŠOVÁ, A. a kol., (2007). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (15.09.2019)
|
|
||
Student má utvořenou představu jakým chce být učitelem, kde se nachází a jaké dílčí kroky vedou k dosažení požadované představy. Reflektuje pozitivní a negativní stránky pozorovaných hodin. Hodnotí vyučovací hodiny na základě kritérií. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (02.10.2024)
|