|
|
|
||
Kurs prohlubuje znalosti studujících v oblasti metodologických a epistemologických souvislostí výzkumu v oblasti výtvarné výchovy, výtvarného vzdělávání a reflektované výtvarné tvorby. Představí základní přístupy k výzkumu ve výtvarné pedagogice, s oporou v pedagogickém výzkumu a jejich teoretická východiska, předloží zejména aktuálně používané modely kvalitativního výzkumu v oboru. Studující se seznámí s důležitou terminologií pedagogického výzkumu, se zásadami tvorby výzkumného designu, dále se zaměří na zásady formulace výzkumné otázky, výběru metodologických rámců a metodologií, sběru, analýzy a interpretace dat a zopakují si důležité zásady práce s literaturou. Naučí se volit vhodný výzkumný design pro žánr diplomové práce a plánovat kroky výzkumu.
Výzkum ve výtvarné výchově a jeho podoby
Výzkumný design a jeho plánování
Metodologie, metody a jejich výběr
Analýza a interpretace dat
Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je obeznámit studenty se základními výzkumnými přístupy, s metodologií a metodami kvalitativního výzkumu, s hybridním designem výzkumu, s analytickými přístupy, sběrem dat a s odborným slovníkem. Cílem je umět navrhnout pilotní sondu, kterou studenti mohou ověřit během průběžné praxe a která se stane základem jejich interpretace a pedagogické reflexe. Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
zápočet Hodnocení průběžných aktivit v semestru, sleduje vazby na didaktiku VV 2 a na průběžnou praxi Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
COHEN, Louis. Research methods in education. London: C. Helm, 1984. ISBN 0-7099-0217-4. Hendl, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Portál, 2005. OPEN ACCESS: Digitální repozitář UK: Gajdošíková,P.: Metoda Artografie in Fenomén architektury ve vlastní výtvarné práci. https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/116498/140081927.pdf?sequence=5&isAllowed=y Výzkumné metody v projektu Horizon2020 AMASS: https://amassproject.weebly.com/: Raphael Vella & Margerita Pulè (Editors): Conducting Participatory Art Projects: A practical Toolkit. IRWIN, RITA L. & SPRINGGAY, S. (2008). A/r/tography as practicebasedresearch. In M. Cahnmann & R. Siegesmund (Eds.). Arts-basedresearch in education: Foundationsforpractice (pp. 103-124). New York: Routledge. Internetové zdroje, vazba na výzkumný projekt Horizon2020 AMASS Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
Na konci tohoto kursu studenti budou schopni: Předložit a vysvětlit jednoduchý design pilotní sondy Předložit nasbíraná data ze školního prostředí (terénní deník, reflexivní bilance) Předložit a explikovat systém analýzy (kódování a tematickou mapu) Vysvětlit tyto pracovní artefakty ve vztahu k tématu své diplomové práce Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|