|
|
|
||
Předmět poskytuje studentům možnost seznámit se s vybranými tématy diagnostiky a poradenství ve školním a dospělém věku s akcentací dynamického přístupu v oblasti podpory jedinců se speciálními potřebami.
Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je studující seznámit s vybranými oblastmi diagnostiky a poradenství ve školním a dospělém věku a umožnit jim praktický nácvik využívání vybraných diagnostických nástrojů. Poslední úprava: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
zkušební administrace a vyhodnocení diagnostického materálu zpracování návrhu aktivit pro stimulaci kognitivních funkcí osob v seniorském věku ve stanovené struktuře Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura COGNET, G. Dětská kresba jako diagnostický nástroj. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0499-2. FELCMANOVÁ, L., HABROVÁ, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzděláváníz důvodu sociálního znevýhodnění. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4655-4. SVOBODA, Mojmír, HUMPOLÍČEK, P., ŠNOREK, V. a ed. Psychodiagnostika dospělých. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0363-6. ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ. D.Nepozornost, hyperaktivita a impulzivita: zápory i klady ADHD v dospělosti. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0204-4. Doporučení literatura MÜHLPACHER, P.Gerontopedagogika. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 9788021033450. Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Předmět bude vyučován prezenčně, v odůvodněných případech prostřednictvím on-line výuky v MS Teams. Učební opory budou poskytnuty v Moodle. Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Obsah: 1. Diagnostika kresby, specifika vývoje kresby 2. Diagnostika pozornosti 3. Diagnostika paměti a možnosti rozvoje paměti u osob seniorského věku 4. Diagnostika adaptivního chování u osob s poruchou vývoje intelektu 5. Diagnostika dopadů sociálního znevýhodnění a kulturní odlišnosti do vzdělávání 6. Diagnostika a podpora osob s ADHD 7. Funkční analýza chování, podpora pozitivního chování ve školním prostředí 8. Management chování a podpora traumatizovaných dětí Poslední úprava: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Studující aplikuje postup administrace vybraného diagnostického materiálu s osobou v seniorském věku Studující navrhne plán kognitivní stimulace podporřené pohybovými aktivitami pro osoby v seniorském věku Studující na kazuistice popíše vhodná opatření k podpoře traumatizovaných dětí a mladých lidí Studující zhodnotí možnosti a limity vužívání diagnostiky kresby u různých věkových skupin Studující popíše možnosti diagnostiky adaptivního chování u jedniců s poruchou vývoje intelektu Studující popíše možnosti diagnostiky sociálního znevýhodnění a na základě kazustiky popíše vhodná podpůrná opatření pro mladší a starší žáky se sociálním znevýhodněním Poslední úprava: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|