|
|
|
||
Předmět připravuje studenty na samostatné provádění jak kvalitativního, tak kvantitativního výzkumu v pedagogice. Studenti se učí samostatně zpracovávat data z kvalitativního a kvantitativního výzkumu a jsou připravování ke psaní výzkumné zprávy a odborného textu v pedagogice s důrazem na kvalitní popis metodologického zpracování dat.
Poslední úprava: Voňková Hana, prof. RNDr. PhDr., Ph.D. et Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je, aby studenti byli schopni provést kvalitativní a kvantitativní výzkum zvoleného pedagogického tématu. Poslední úprava: Voňková Hana, prof. RNDr. PhDr., Ph.D. et Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
očekávaná doba přípravy na přednášky/semináře a doba určená pro studium doporučené literatury: 23 hodin Poslední úprava: Voňková Hana, prof. RNDr. PhDr., Ph.D. et Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Gay, L.R., & Mills, G.E. (2018). Educational Research: Competencies for Analysis and Application. New York: Pearson.
Hendl, J. (2016). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
Hendl, J. (2015). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
Hinkle, D.E., Wiersma, W., & Jurs, S.G. (2003). Applied Statistics for the Behavioral Sciences. Boston : Houghton Mifflin,
Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada.
Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum.
Shults, K.S., Whitney, D.J., & Zickar, M.J. (2014). Measurement Theory in Action: Case Studies and Exercises. New York: Routledge.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (15.09.2019)
|
|
||
Výslednou známku tvoří závěrečný test založený na obsahu kurzu (váha 60 procent) a vypracování odborného článku s pedagogickým výzkumem (váha 40 procent). Poslední úprava: Voňková Hana, prof. RNDr. PhDr., Ph.D. et Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
1. Popis jednotlivých kroků v kvalitativním a kvantitativním výzkumu. Poslední úprava: Voňková Hana, prof. RNDr. PhDr., Ph.D. et Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7980 Heslo pro hosty: akredkpg19 Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (15.09.2019)
|
|
||
Studující popíše jednotlivé kroky v kvalitativním a kvantitativním výzkumu. Charakterizuje dobré výzkumné téma, uvede příklady dobře formulovaného výzkumného cíle a výzkumné otázky. Charakterizuje informační základnu pedagogického výzkumu (přehled databází odborné literatury, významné odborné české i zahraniční časopisy a monografie, odborné společnosti, významné pedagogické konference). Studující uvede přehled základních přístupů v kvalitativním a kvantitativním výzkumu a dále vyhledá příklady využití těchto přístupů v odborných publikacích.Uvede přehled typů výběru v kvalitativním a kvantitativním výzkumu. Studující zpracuje zadaná výzkumná data pomocí základních nástrojů deskriptivní a inferenční statistiky. Studující provede výzkum ve zvoleném pedagogickém tématu a napíše výzkumný článek. Poslední úprava: Voňková Hana, prof. RNDr. PhDr., Ph.D. et Ph.D. (19.09.2024)
|