|
|
|
||
Kurz je zaměřen na práci psychologa se školní třídou. Po úvodním seznámení s teoretickými základy této práce budou v seminářích představeny konkrétní přístupy a metody skupinové práce.
Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (21.10.2019)
|
|
||
K úspěšnému zakončení předmětu je nezbytná účast na seminářích v rozsahu 70% a absolvování závěrečné reflexivní skupiny, která bude probíhat ve dvou menších skupinách v rámci posledního setkání 9. 1. 2020. Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (21.10.2019)
|
|
||
Bendl, S., Kucharská, A. (eds.) (2008). Kapitoly ze školní pedagogiky a psychologie. Praha, PeF UK. Bendl, S. (2004). Kázeňské problémy ve škole. Praha, Triton. Hadj Moussová Z. - Duplinský J. a kol. (2002): Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha, PeF UK. Hadj Moussová Z. a kol. (2004): Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. Praha, PeF UK. Hayesová, N. (1998): Základy sociální psychologie. Praha, Portál. Hermochová, S. (2004). Skupinová dynamika ve školní třídě. Praha, Portál. Hrabal, V. (2002): Sociální psychologie. Praha, PeF UK. Hrabal, V., Pavelková, I. (2010): Jaký jsem učitel. Praha, Portál. Hrabal, V. (2002): Diagnostika. Praha, PeF UK. Kolář, M. (2001): Bolest šikanování. Praha, Portál. Lašek J. (2001): Sociálně psychologické klima školních tříd a škol. Hradec Králové, Gaudeamus. Mareš, J. - Křivohlavý, J. (1995): Komunikace ve škole. Brno MU. PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Pracujeme se školákem s ADHD v mladším školním věku: Sociální kompetence. Praha: Raabe, 2014. Martanová, V. (2014). KuliFerda a jeho svět: pracujeme se školákem s ADHD v mladším školním věku (1st ed.). Praha: Raabe.
Vágnerová M. (2001): Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha, Karolinum. http://klima.pedagogika.cz/ https://www.scio.cz/download/skoly/Zdarma_materialy/Napadnik_pro_podporu_dobrych_vztahu_ve_tride.pdf Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (28.11.2019)
|
|
||
Okruhy řešených témat: Třída jako sociální skupina Diagnostika třídy Práce se třídou - školní psycholog a třídní učitel (kdy a jak vstupovat do třídy, práce psychologa prostřednictvím třídního učitele) Budování skupiny (pravidla fungování, témata práce, prevence x intervence, budování vztahů a komunikace) Techniky rozvíjení vztahů mezi žáky Rozvíjení sociálních kompetencí u mladších žáků Reflexní skupiny Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (24.10.2019)
|