|
|
|
||
Souvislá praxe na SŠ poskytuje studentům navazujícího magisterského studia ZSV příležitost rozvíjet své didaktické znalosti a kompetence učitele v reálném prostředí škol; v tomto smyslu představuje bezpečné studijní prostředí pro získávání prvních pedagogických zkušeností s vyučováním studovaného oboru na úrovni střední školy. Jedním z významných aspektů realizace praxe a reflektivních seminářů je důraz na rozvoj komunikačních dovedností studentů, a to jako v komunikaci se žáky, tak též v rovině komunikace odborné, kterou studenti uplatní v komunikace s fakultními vyučujícími a též v seminářích.
Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Absolventi předmětu Souvislá praxe na SŠ s reflexí umí připravit a realizovat výuku studovaného oboru na SŠ, dokáží svou výuku přizpůsobit momentálním podmínkám, reflektují přípravu a realizaci výuky kolegy i svou. Poslední úprava: Terry Zuzana, Mgr. (21.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (30.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura BENDL, Stanislav a kol. Klinická škola: místo pro výzkum a praktickou přípravu budoucích učitelů: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7290-517-1.
Doporučená studijní literatura CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. JANÍK, T. a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido 2007. JANÍK, T.; MAŇÁK, J.; KNECHT,P. Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido, 2009. KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. LUKÁŠOVÁ, H. Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál, 2010. PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R.Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: AISIS, 2006. Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Obsah předmětu tvoří témata Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (15.04.2021)
|
|
||
Adresa moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16874 (Zápis sebe sama - heslo: praxe ) Poslední úprava: Terry Zuzana, Mgr. (01.10.2024)
|
|
||
Náslech: Studující - analyzuje různé fáze vyučovací hodiny; identifikuje cíle dílčích postupů; reflektuje význam jednotlivých dílčích kroků; hodnotí míru naplnění cílů; reflektuje zapojení žáků do výuky; identifikuje problematické situace ve výuce a pojmenovává možnosti jejich nápravy. Vlastní praxe: Studující – plánuje výuku tak, aby umožňoval/a každému žákovi/žačce se zapojit do výuky a dosahovat stanovených cílů; připravuje účinně fáze vyučovací hodiny, tak aby docházelo k naplnění stanovených cílů; efektivně vede výuku a zjišťuje míru porozumění; pracuje na vytváření bezpečného prostředí pro učení a vede žactvo střední školy k chování podporujícímu učení, ke spolupráci a vzájemnému respektu; přijímá a podporuje reflexi své výuky nadřízeným či kolegou a dokáže utvářet své sebepojetí v roli učitele či učitelky; reflektuje svou výuku na základě důkazů o učení žáků a žákyň; přijímá a poskytuje zpětnou vazbu na základě jasných, známých kritérií, tak aby byla formativní a vede k tomu také žáky a žákyně; identifikuje problematické situace ve své výuce, analyzuje je, tak aby došlo k eliminaci v další realizaci výuky; reflektuje své duševní zdraví a psychohygienu Poslední úprava: Terry Zuzana, Mgr. (18.09.2024)
|